Založ si blog

Valika Igelitka

PREDPLATNÉ U VALIKY IGELITKY

Valika igelitka

Jednou z ďalších kultových postavičiek a postáv Banskoštiavnickej komunity je aj Valika, Igelitka, Csc. Celkom slušná Cigánka. Valika asi najlepšie ovláda všetky štiavnicke stage, na ktorých so svojimi igelitkami zvykne zotrvávať.

Mám ju rád nielen ja, ale určite aj mnohí ďalší. Už keď ma zbadá na začiatku ulice, hneď ma zmerčí a namieri si to ku mne:

– Dobrý deň, mladý pánko, ako sa mávate?
– Ale nuž, viete ako, Valika, žijeme ako sa dá.
– Tak, tak, ale dobre vyzeráte. Nemáte jedno euro?

… Pred nejakým časom ma Valika ukecala, že potrebuje peniaze na lieky a dal som jej väčšiu sumu. Povedala, že mi to vráti dvadsiateho, keď dostane na Poštu peniaze. Dvadsiaty však ubehol a Valiku som akosi nevídel. Už som si aj myslel, že sa jej niečo stalo, ale nakoniec som ju úchytkom zazrel. Vyhýbala sa mi.

Ubehol opäť nejaký čas a jedného pekného dňa kráčam dolu slnečnou štiavnickou ulicou a oproti mne ide Valika. Troška previnilo sa usmievala, ale stretnutiu sa nedalo vyhnúť.

Dobrý deň, mladý pánko, ako sa mávate?
– Ďakujem, Valika, mám sa celkom dobre.
– Dnes máme pekne, však? A nemali by ste jedno euro?

Valika si asi myslí, že už mám Altzheimera, alebo žeby ho mala ona? Nepamätá si?

– Valika, viete čo, ja mám dobrú pamäť. Ja som si vás predplatil na niekoľko rokov dopredu!

Zasmiali sme sa, ale nakoniec znova to jedno euro dostala… Valika Igelitka, súčasť Banskej Štiavnice.

© anton a. pižurný

Valika portret

Čak som pekná? Foto Oľga Kuchtová
Valika vo farbe
V zajačej čiapke. Foto Zdenka Zet

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.