Založ si blog

Malinový ostrov 2. . .

MALINOVÝ OSTROV II.
(Tatranské zázračnosti)

Rána na chate Šalov v Starej lesnej pod Tatrami boli ako z maľovanej pohľadnice. Otvoril som drevené okenice a hlava sa mi zakrútila, pľúca zachveli a oči zatriasli. Naša domovina sa prebúdzala do stále novej krásy. Vtáčiky vrúcne štebotali na voňavých ihličnatých konároch a fŕkali ako pestrofarebné guľôčky zo stromu na strom. Zo starej borovice zoskočila ušatá veverička a pelášila odušu k smetisku za chatou.

Vyumývané Slniečko pomaly opieralo svoje otepľujúce lúče do drevenej chaty, ktorá slastne zapraskala. A vtedy zažblnkal Studený potok a volal ma k sebe. Z toho zvuku mi priam stŕpali nohy a sťahovali sa ústa. Ako počarovaný som museli ísť ku nemu a ponoriť si ruky do jeho ľadovej priezračnosti. Ofŕkal som si tvár a bol som pokrstený novým dňom.

Naberal som zhlboka do pľúc tatranské zázračnosti. Vtom sa nad Studeným potokom ozvalo rachotanie a po moste prešla červená električka. Nevedel som, či sa mi to marí, alebo je to naozaj. V tejto rozprávke som sa rozhodol vkročiť znova do ľadovej krajiny potoka. Opatrne som našľapoval a v tom som ho zočil! Veľký rak ako blesk vbehol po plochý kameň. Nehýbal som sa. Po chvíli rak opatrne vystrčil svoju fúzatú hlavu a klepeto. Ale iba jedno klepeto. To druhé mu chýbalo. Toto ma tak zarazilo, až sa mi zdvihol žalúdok.

… Popoludní som si na mieste, kde som videl raka – mrzáka, postavil vodný mlyn. Až mi slastne zovrelo srdce, keď som začul jeho prvé zaklepotanie. Bolo to krásne a akési osudové. Zvuk sa rozliehal po vodnej hladine až ku chate a keď to začula moja sestra v okne, usmiala sa. Svet bol nádherný a čas plynul…

© anton a. pižurný
BIELA SKRINKA

Studený potok Stará lesná

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Tomáš Taraba

Taraba sa dohodol s KDH na zmene zákona, ktorý bude riešiť odstrel medveďa

16.04.2024 12:22

Legislatívny návrh je podľa ministra do veľkej časti stotožnený s tým, ako chcelo situáciu riešiť MŽP.

SR ÚV MZVEZ Fico Blanár rokovanie kontrola TK BAX

Fico odmietol nový migračný pakt EÚ, opatrenia označil za diktát

16.04.2024 11:59, aktualizované: 12:45

Toto nie je tá solidarita, o ktorej sme hovorili, povedal predseda vlády.

žiga

Záverečné reči v procese so Štefanom Žigom nakoniec neodzneli

16.04.2024 11:46

Obhajoba proti rozhodnutiu podala sťažnosť. Tou sa bude zaoberať Najvyšší súd SR.

Kukláči / Polícia /

Kukláči so samopalmi zasahovali v Kaplnej. Pri akcii Zvar zadržali dve osoby

16.04.2024 11:22

V jednom z objektov v obci dochádzalo k nelegálnemu odčerpávaniu motorovej nafty z produktovodu vedúceho zo Slovenska do Česka. Polícia zverejnila autentické zábery zo zásahu.