Založ si blog

Pani Nemčina. . .

…Naši sa raz rozhodli, že sa budem učiť po nemecky. Ja by som skôr prijal angličtinu, ktorú učili na našej Základnej deväťročnej škole, ale nedalo sa nič robiť. Objednali ma na súkromné hodiny k staručkej pani profesorke na dôchodku. Bola celkom milá, vždy mi uvarila čaj a dala k nemu sušienky. Všade mala čipkované dečky na starožitnom nábytku. Jej bytík bol v paneláku, ale mal zvláštnu atmosféru aj vôňu, akoby som bol v nejakom starom dome. Bývala tam sama, iba s bielym pudlíkom, ktorý jej robil spoločnosť a s ktorým sa často zhovárala tiež po nemecky.

Trápila ma s „derdídas“ poriadne. Ja som nikdy nebol vzorný žiak, ale na tie jej hodiny som sa trocha aj pripravoval, lebo sa mi to akosi nezdalo fér, prísť k nej nepripravený. Raz som to však nestihol a tápal som. Pani Nemčina (ako som ju volal) prekvapene dvíhala obočie a hrozila mi prstom s nafialovo (rovnako ako mala aj vlasy) namaľovaným nechtom.

Jej biely psík mi zo začiatku len nervózne oňuchával nohy a raz sa ma dokonca pokúsil pohryznúť. Pani Nemčina ho za to udrela po hlave, zakňučal a zeliezol do kúta. Po niekoľkých lekciách sme sa s ním však skamarátili, potajomky som mu dával sušienky.

Aj vtedy som ho hladil pod mojou stoličkou. Psík náhle začal veselo štekať a skákať mi po nohe. Pani Nemčina povedala, že si ma už obľúbil a že ma má rád. O chvíľu sa mi však o tú nohu začal trieť. Tušil som niečo neblahé. A veru. Zrazu som na ponožke a nohavici zacítil niečo vlhké. Mal som tam čosi ako bielko z vajíčka.

Pani Nemčine som o tom nič nepovedal, potajomky som si to v kúpeľni utrel, ale na nemčinu som sa prestal pripravovať a skončilo to veru neslávne.

Ona neskôr umrela a ja keď som prechádzal okolo jej paneláku som si vždy spomenul na túto príhodu. Nikomu som to neprezradil, prečo som vlastne prestal chodil na hodiny nemčiny…

🙂

 


© anton a. pižurný
BIELA SKRINKA

pudlík

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Explainer Middle East Armed Groups

Izrael zvažoval odvetný útok na Irán, ale odložil ho. Už dvakrát

18.04.2024 07:02

Izrael sa zaviazal, že na iránsky útok odpovie. Jeho hlavný západný spojenec - USA - však s takýmto postupom nesúhlasí.

Tatranský národný park (TANAP)

Vysoké Tatry zavreli pre horolezcov. Tí nesúhlasia a chcú zmeniť návštevný poriadok

18.04.2024 07:00

Vo Vysokých Tatrách platí až do konca mája jarná uzávera pre horolezcov aj skialpinistov.

vojna na Ukrajiny, Černihiv

ONLINE: Rutte: Niektoré štáty sedia na hromadách Patriotov. Kúpme ich pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00, aktualizované: 07:20

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

Fiala

VIDEO: Fiala si myslí, že slovenské peniaze na muníciu pre Ukrajinu Česko asi nevyužije

18.04.2024 06:00

Slovenská vláda sa nepripojila k iniciatíve Prahy, keď sa kabinet Petra Fialu usiluje nakúpiť delostrelecké granáty pre Ukrajinu.