Založ si blog

F e r o . . .

FERO – NEVER MORE…

V parku som raz pri potoku zbadal veľkého čierneho vtáka. Iba tak občas podskočil, ale nevládal vzlietnuť. Pomaly sa skĺzaval do studenej vody potoka. Bol veľký, nebola to vrana, kavka, ani havran. Mal uhľovočierne perie a obrovský zobák, ktorý bez zvuku otváral, akoby volal o pomoc. Podišiel som k nemu, pozrel na mňa, chvíľu sa nehýbal, potom znova odskočil k vode. Rozmýšľal som, čo s ním. Zbadal som kus konára, zdvihol som ho a čierneho vtáka som si pritiahol bližšie k sebe. Zhodil som si z pliec sveter a do neho som ho zabalil. Chvíľu sa vzpieral, potom sa upokojil.

Doma som ho dal do chlievika, v ktorom som predtým mal zajace. Odskackal do kúta, odkiaľ gúľal tmavými očiskami. Dal som mu tam misku s vodou a nasypal som trocha zrna, ktoré sme mali pre sliepky. Stál v kúte a nehýbal sa, akoby mi neveril.

Na pol dňa som na neho zabudol. Potom som ho išiel pozrieť. Pil vodu z misky, potriasajúc zobákom a videl som, že si zobol aj zo zrna. To sa mi zapáčilo. Ostal som pri ňom a sledoval som, čo robí. Už nestál len v kúte, ale začal sa prechádzať po chlieviku. Trocha som sa ho aj bál, ale keď som videl, že znova spokojne zobe zrno, bolo to lepšie. Napadlo mi, že by som mu mal dať nejaké meno. Tak som ho – neviem prečo – nazval Fero.

Bol u nás Ivan, tak som mu Fera ukázal. Ivan povedal, že to je krkavec, je veľmi starý, nevládze už lietať a že to je veľmi múdre zviera, ktoré sa vie vraj naučiť aj ľudskú reč. To som mu príliš neveril, ale Fera som si obľúbil. Po niekoľkých dňoch som dokonca Fera vybral von z chlievika a pustil som ho behať po dvore. Pokojne sa špacíroval, zazeral na sliepky, ale lietať už nevládal. A tak sme sa s Ferom stali kamarátmi. Ráno, keď som chodil do dvora, už na mňa pozeral spoza dvierok chlievika. Dokonca mi niekedy vyskočil na ruku, či na hlavu a múdro sa na mňa pozeral. Bol riadne ťažký a už som sa ho vôbec nebál. Nikdy nič po ľudsky však nepovedal.

Jedného rána, bolo to na jeseň, som za mierneho mráziku išiel za ním. Nezabudnem na ten pohľad, ktorý sa mi naskytol. V chlieviku som najskôr zazrel vystrčené dve tenké nožičky do stropu, ako to býva občas v kreslených seriáloch. Pochopil som, že môj Fero zdochol. Bol som veľmi smutný.

Vystrojil som mu pohreb, pozval som aj kamarátov. Na hrobček som zapichol uhľovočierne pero z Ferovho krídla. Never morám… Hm, aj tak si myslím, že Edgar Alan Poe tú báseň nepísal o havranovi, ale o krkavcovi…

© anton a. pižurný
BIELA SKRINKA

Krkavec

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.