Založ si blog

Žltý dáždnik. . .

Ani sa mi to vtedy, keď som sa prešiel záhradou parku kaštieľa vo Svodove pri Želiezovciach, kde som sa narodil nezdalo, ale teraz na mňa prichádza akýsi zvláštny pocit…

Súhrou okolností som sa dostal po rokoch presne na miesta, kde som prišiel na tento náš nádherný a kaziaci sa svet, kde som po prvý krát zaplakal.

Asi mi to nebudete veriť, ale mám v pamäti zvláštne preblesky, flashbacky, ako sa to stalo. Mám na podnebí zakódovú chuť materského mlieka a pocit chladu z tohto sveta.

Ľudská pamäť je nevyspytateľná vec. Keď sa aspoň zčasti naplní hodnotnými informáciami, nastane jej koniec. Je to tak spravodlivé.

Za tých niekoľko desaťročí, ako mám tú česť potkýňať sa na tejto Zemi a šúchať chodidlami jej miliónročnú tvár, som konečne pochopil, aké je tu všetko prchavé a to, že pohrebné rúcha nemajú vrecká.

Pomaly sa Kruh uzatvára.

Viem, že sa raz znova vrátim do dieťaťa a do maternice Života, v ktorom som mohol byť aj lepší – ale aj horší.

Myslím si, že existuje jediné slovo, ktoré to všetko nahradí.

To slovo je: Ďakujem…

© anton a. pižurný

Žltý dýždnik

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.