Založ si blog

Ostraha NR SR v pomykove (Na parlamentnom balkóne)

Bol som nedávno znova navštíviť balkón nášho slovutného zákonodarného orgánu, alias Národnú radu SR. Veľmi sa mi páčia udatní muži pri vchode, ktorí šacujú každého návštevníka rôznymi skenermi, aby sa nebodaj do NR SR nedostalo niečo zlé.

Spomenul som si, ako som sa ešte v minulom období dostal do NR SR bez identifikácie a dokonca ozbrojený! Išiel som dovnútra s akousi skupinkou, keď som si spomenul, že som si doma zabudol občiansky preukaz. Nerozladilo ma to však a smelo som položil svoju kabelu na pás detektoru kovov. Ej, ale bystrí muži zbadali, že mám v tej taške nôž! Áno, zabudol som si tam príborový nožík, ktorý pre istotu nosím so sebou, ak mi príde na chuť niekde si na lavičke natrieť rožok paštétou. Pán ako agent z Matrixu mi kázal ísť s taškou nabok, aby som sa mu legitimoval. Začal som sa ostentatívne hrabať v mojej taške, akože hľadám svoje doklady, ktoré som tam aj tak nemal. Keďže som však už bol vo vnútri, môj agent sa venoval ďalším príchodiacim, pomaly som tašku zavrel a pokojne som sa pobral dovnútra Parlamentu. Nikto ma nezastavil. V NR SR som bol neidentifikovaný, ba dokonca ozbrojený! Pomotal som sa po budove, pofotil som som si krásne priestory…

Nuž a po tohtoročných turbulentných schôdzach NR SR som tiež viackrát navštívil tento objekt. Raz, po úspešnej prehliadke a zaregistrovaní, som už vo vnútri mal čakať na svojho sprievodcu, ktorý ma mal odprevadiť na balkón. Ten však nechodil a tak som sa tam vybral sám. Pokojne som tam prišiel už známym výťahom, posedel som si nad hlavami ctených pánov poslancov a poslankýň, popočúval som si ich hádky ako z Orwela, alebo Ionesca, pofotil som si ich a po dvoch hodinách som sa počas prestávky pobral preč. Tentokrát z balkóna pešo. Akosi som zablúdil, pretože som v suteréne otvoril dvere, za ktorými znel štrngot príborov a papkal tam náš zákonodarný orgán. V duchu som im zaželal dobrú chuť a pobral som sa konečne správnym smerom.

Keď som pri odchode vracal milej slečne za pultom svoju návštevnícku visačku, odrazu ku mne pribehol pán z bezpečnostnej služby:
– Prosím vás, kde vy ste boli? Už dve hodiny vás hľadám po celom parlamente!
– Bol som na balkóne, – usmial som sa na neho a pokojne som opustil budovu. Nik ma nezastavil…

© anton a. pižurný

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07, aktualizované: 19:04

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.