Založ si blog

Archív: november, 2016

Ručná brzda Joža Urbana. . .

Jozef Urban bol jedným z najnádejnejších básnikov svojej doby. On poéziou žil, poéziou dýchal, pil. Bol skutočným bohémom, ktorý sa na neho nemusel hrať. Nezabudnem na ten okamih, keď sme išli na jeho novom modrom aute na vrchol bájneho vrchu Sitno pri Banskej Štiavnici, o ktorom potom napísal reportáž. V stúpaní na vrchol pred poslednou zákrutou sme zapadli do […]

Pokračovanie článku

Srdce a mozog: Nemocničné blues

Láska je mocná čarodejka, dokáže dávať život, ale dokáže aj zabíjať. Po rozchode s mojou ostatnou parnerkou som bol až tak ďaleko, že som nevládal dýchať, pichalo ma v hrudi, nespal som, chudol som… Myslel som si že som po infarkte. Priateľ mi vybavil vyšetrenie u jeho mamy v Roosweltovej nemocnici v Banskej Bystrici, bola primárkou kardiochirurgie. Po vyše […]

Pokračovanie článku

Winnetou je len jeden!

Každá starnúca generácia si myslí, že práve s ňou odchádza zo sveta to najlepšie. Každá generácia má svoje celoživotné ideály, svoje idoly. Idolmi tej našej boli aj knihy Karla Maya a filmy s indiánskym náčelníkom Winnetuom a jeho bielym bratom, zálesákom Old Shatterhandom (Stará drviaca ruka), v ktorých víťazilo dobro nad zlom, gentlemanstvo nad chrapúnstvom. […]

Pokračovanie článku

Nové slovo mladých I.

Nové slovo bol týždenník, ktorý bol vydávaný vtedajším režimom, ergo jeho obsahovou náplňou bolo najmä popularizovanie skvelého fungovania vedúcej úlohy štátostrany – Komunistickej strany Československa. Bolo tam však občas aj zablysnutie v podobe kritiky, ktorú by si napríklad v inom prorežimnom periodiku – napríklad v Pravde – (tých novín zase nebolo […]

Pokračovanie článku

Choď od nás preč. . .

Raz sme sa veľmi pohádali s mojou o desať rokov staršou sestrou Beatou. Kázala mi upratať hračky, ale mne sa nechcelo, tak som jej niečo odvrkol a ona mi za to dala buchnát na chrbát. Zvrieskol som, že čo si to dovoľuje a bežal som pred dom. Ona za mnou. Znova ma dostihla a znova buchnát. Vtedy som zbadal na zemi hrdzavú zámku, zdvihol som ju a hodil som jej ju na nohu. […]

Pokračovanie článku

Zastavenie v čase

ZASTAVENIE V ČASE Išli sme raz z Banskej Štiavnice navštíviť legendu slovenskej literatúry majstra Ivana Kadlečíka do Pukanca. Keďže sme cestou vysmädli, najskôr sme zakormidlovali do „Trnečkov“, aby sme doplnili pitný režim. Trocha sme sa zdržali, a keď dievčina, ktorá bola s nami, už musela robiť sama čašníčku namiesto barmana, ktorý sa zabudol pri našom stole, […]

Pokračovanie článku

Čvachtavé marivo. . .

„Vy tu nasadzujete psiu hlavu vláde!“, – zvolal básnicky Braňo Ondruš, štátny tajomník MPSVaR, bývalá televízna hlásateľská hviezda, poslanec za stranu Smer SD v relácii „O 5 12 RTVS“. „ – To nie je potrebné“, odpovedal mu Ján Budaj, poslanec NR SR. Všimli ste si, že ľudia, ktorí sa dostanú do vrcholovej politiky, akosi rýchlo priberajú a […]

Pokračovanie článku

Zlé časy. . .

NARODENINY ANDREJA KMEŤA „Nemôžeme sa vyhovárať, že sú zlé časy, časy budú ešte horšie, no časy si musíme hľadieť sami obracať.“ (c) Andrej Kmeť 19. 11. 1841 – † 16. 02. 1908 Dnes má narodeniny slovenský polyhistor Andrej Kmeť. Uvidíme, ktoré médiá si na to spomenú a či to vedia aj na Krajskom pamiatkovom ústave, ktorí nám zakázali obnoviť nápis […]

Pokračovanie článku

Jakubec to dá „na Trumpa“

Vynikajúci spevák, tanečník, moderátor, zabávač, spisovateľ a aj všeličo iné Martin Jakubec (aj Emdží) sa naozaj rozhodol vstúpiť do politiky a má veru ciele vskutku nemalé. Jeho ambíciou nie je len taký ledajaký post župana, alebo premiéra, ale aj prezidenta. Ako nám prezradil, hodlá sa uchádzať aj o post prezidenta Zemegule a povedal nám: „Vážené občania […]

Pokračovanie článku

Slivky naše. . .

ČAS SLIVIEK Nedávno som si kúpila v obchode balíček sušených sliviek. Na obale bolo napísané „Produkt USA, baliareň Levice“. Zamyslela som sa. Kde sú tie časy, keď v našom chotári rástli stovky slivkových stromov a sušených sliviek mali v každej domácnosti dostatok… Slivky boli väčšinou vysadené na medziach. My sme mali asi 40 – 50 […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.