Založ si blog

Archív: december, 2016

V našich koreňoch je naša sila

Jeden starý roľník v minulosti, ktorý tvrdošijne obrábal svoju zem, noril sa do nej svojím lemešom, sial do nej a napokon aj žal, bol známy tým, že jeho brázdy sú mimoriadne priame a rovné. Bolo to zvláštne, pretože brázdy boli veľmi dlhé, ale nikdy nezahli do strany. Vždy smerovali presne a priamo dopredu. Bol na ne krásny pohľad, ktorý dával ľuďom nádej, že predsa […]

Pokračovanie článku

Krabička cigariet

Nikdy som nemal väčšie problémy s Cigánmi, hoci ich máme nazývať Rómami. Im samotným sa tento názov až tak nepáči. Spoznal som ich skutočnú srdečnosť, nefalšovanú radosť zo života a keď uveria, že sa s nimi človek zhovára úprimne, povedia aj také veci, až sa nám hlava zakrúti. Duška Jahodu z Banskej Štiavnice som už dávno nevidel. Nedávno som sa dozvedel, že […]

Pokračovanie článku

Sitno a husi

Ako malému chlapcovi sa mi na prázdninách u starej mamy páčil legendárny vrch Sitno, ktorý ma zvláštne priťahoval. Páčil sa mi tak, že som raz na mojom mieste pri bránke záhrady k potoku z drobných kamienkov vyskladal jeho obraz, mozaiku. Mame a sestrám sa to veľmi páčilo, starý otec sa ani nešiel pozrieť, iba hodil rukou. Bol som na seba veľmi pyšný, že sa mi to tak […]

Pokračovanie článku

Konopa, konopa. . .

„Konopa, konopa, zelená konopa, ktože mi dnes večer na okno zaťuká…“ Na dolnom konci Prenčova je neveľký kus poľa, tzv. Konopiská. Pred niekoľkými desiatkami rokov sa na tomto kopci pestovali konope. Na Svätú Žofiu, 15. mája, sa veľká časť žien z dediny vybrala siať konope. Dva páry koní pôdu orali a ženy siali do vyoraných brázd konopné semená. […]

Pokračovanie článku

Pateológia

Škoda, že niektorí teológovia hlásajú len pateológiu. 😀 A iní žijú kultúrou pre pakov – pakultúrou. (aap)

Pokračovanie článku

Last Christmas. . .

ALEXANDROVOVCI A GEORGE MICHAEL Ani sviatky pokoja nie sú bez mementa. Je to vlastne už jedno, kto za koho kope. Či sú to hrdinské hlasy spevákov z Východu, alebo bisexuálne orientovaný spevák zo Západu. Každý deň sa učím, že všetko tu je dočasné, a je mi preto na smiech to večné čvachtavé pachtenie sa po mizivom marive, ktoré ničím nenaplní hroby, iba pozostalým […]

Pokračovanie článku

Najlepšie raňajky na svete

Stará mama mala kravičku. Chovali ju v maštali pri komore. Najviac sa mi páčilo večerné dojenie. Vtedy som v prítmí maštaľky stál pri starej mame a hľadel som, ako dojí do modrého hrotka. A keď dodojila, zobrala biely porcelánový hrnček s červenými srdiečkami a nabrala čerstvého mieka, na ktorom bola ešte pena. Vypil som to a bola to zvláštna chuť, piť ho takéto […]

Pokračovanie článku

Koborec

PEČENIE CHLEBA Hovorí sa, že s pribúdajúcimi rokmi sa človek ľahšie rozpamätáva na deje a príbehy, ktoré prežil v minulosti, ako na udalosti spred niekoľkých rokov. Môžem túto skutočnosť len potvrdiť. Často počúvam okolo seba rozhovory mladých žien, že voľakedy sa mali ich predchodkyne lepšie, ako ony dnes. Že nechodili do zamestnania a starali sa len o deti […]

Pokračovanie článku

Večera lukula

Pomaly sa ku mne priblížiš, ty, – moje prostovlasé Slnko. V zázračných artézskych očiach ti kypí láska. Mám srdce plné do prasknutia tvojich horúcich sĺz. Ľúbim ťa ako paradajkovú polievku, milujem Ťa ako panenskú sviečkovú. Najlepším dezertom sú tvoje hodvábne malinové pery. Nuž chceli sme platonicky… Ale ako mám tvoj med lízať cez sklo? Dávno […]

Pokračovanie článku

Agneška

– Jó napot. Dobrý deň – to som už vedel, že pred dverami nášho domu stojí teta Agneška – Ágnes néni. Bola to Cigánka, veľmi slušná, ktorá pravidelne chodievala aj do nášho dvora. Nemusela nič hovoriť, len chvíľu postála. Moji dobrí rodičia ma vychovávali tak, že slabším a chudobným treba pomáhať, preto som jej vždy niečo dal. Najčastejšie to boli […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.