Založ si blog

Krstiny (2)

Pohostenie na krstinách bolo tiež ako sa patrí. Skoro ako taká malá svadba. Veru, aj slzičky tiekli, aj vínečko tieklo. Na krásnom mieste v Štiavnických Baniach s výhľadom na magické Sitno sa na chvíľu zastavil čas. Boli sme všetci spojení spolupatričnosťou aj bez veľkých slov.

Keď sa slávnosť pomaly končila, poprosil som pána ministra o krátky rozhovor medzi štyrmi očami. Keďže som vedel o veľkých dlhoch Ondreja Bindera, ktorý časť svojho majetku jednoducho rozdal, preto som člena vlády poprosil či by nemohol Ondrejovi pomôcť. Pán minister chápavo prikývol. S Ondrejom sme mali ako motto myšlienku „Pohrebné rúcha nemajú vrecká“. Veril som, že toto vie dobre aj pán minister.

Mnohí si mysleli, že Ondrej je naivný. Dokonca ho niektorí nazývali aj „Chlapec od koní“. Jeho, muža, ktorý z bývalého schátralého kravína dokázal vybudovať nádhernú oázu, ktorej dal meno „Ranč Nádej“. Raz som sa ho spýtal, prečo sa pred niektorými ľuďmi správa ako hlupáčik. Žmurkol na mňa a hovorí:
– Tonko, niekedy sa radšej takým urobím a oni mi potom povedia viac… – a usmial sa svojím širokým úsmevom.

Asi týždeň po krste som sa ho spýtal, či sa mu ozval pán minister.
– Ale pravdaže, páčilo sa mu to veľmi, vraj to dokonca bolo aj v Novom čase na prvej strane.
– Nemyslel som práve na to. Dobre, tak ti to prezradím. Poprosil som pána ministra, aby ti pomohol.

Ondrej sa zachmúril.
– A to si mu načo povedal?
– Oňo, pozri, viem, v akej si situácii. Ty si už pomohol mnohým, tak by konečne mohol niekto pomôcť aj tebe.

Usmial sa.
– Ale veď pán minister mi predtým, než odišiel pomohol!
– To som teda rád. A koľko?
– Nepatrí sa vravieť. Ale poviem ti. Dal mi sto euro!
– No tak potom teda pán Boh zaplať!

Zasmiali sme sa a išli sme vykydať hnoj koníkom na hnojisko, nad ktorým bolo veľkými písmenami namaľované: „Prach si a na prach sa obrátiš...“

.:.
Anton Pižurný

foto autorbinder

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.