Založ si blog

Kafíčko

Život na Ranči mal svoje čaro, svoju mystiku, aj svoje krušné chvíle. S kamarátom Mirkom – koniarom z Muráňa sme bývali na izbe priamo nad maštaľou. Okrem pachových vnemov sme sa hnevali v noci aj na dupot niektorých jedincov priamo pod nami. Najviac v noci dupal Kriváň, až kým sme mu nezjedli, veď viete čo.

Raňajky sa na ranči nepodávali, preto sme s Mirkom vždy losovali, kto pôjde ráno dolu do dediny po nejakú poživeň, alebo sme jednoducho hlad potlačili. Veru, spomínam si, ako nám neraz chutil aj obyčajný suchý chlieb s kečupom.

Mirka som mal rád, bol to skutočný punker, ktorý všeličo prekonal a zažil vo svojom živote. Najradšej sme sa zhovárali o muzike a dievčatách. Raz sme takto sedeli v krčme Na rínku vo Svätom Antone pod kaštieľom a zhovárali sme sa o Domažlicích. Ja som tam slúžil na povinnej vojenskej službe a Mirko tam tiež strávil časť svojho punkerského života. Ondrej nemal rád, keď sme chodili Na rínok, ale v tie dni bol práve v Medžugorí.

Najradšej sme si tam v džuboxe púšťali Divokého Billa a Zelenou. Akosi sme sa obaja rozcitliveli pri téme o našich bývalkách. Aj slzy nám vypadli. Mne sa podarilo odísť skôr na Ranč cestou popri škole, ktorú sme nazvali „privátna Kalvária“, Mirko ešte zostal slziť do piva. Na našej izbe som zaspal tak tvrdo, že som nepočul Mirkovo búchanie na dvere na chodbe. Prebudil som sa až na to, že som videl, ako do izby zo strešného okna trčia akési nohy.
– Ty debil, keď si ma nepočul, musel som vyliezť na strechu! A vieš, aká je vonku už zima?!“ – vyčítal mi Mirko.

Aby som odčinil tento môj skutok, na druhý deň som Mirkovi ráno priniesol horúcu kávu do izby:
– Vaše kafíčko, pane!

Mirko roztvoril svoje zalepené oči. Chvíľu nechápal, potom sa posadil na posteli a tvár sa mu rozjasnila:
– Tak toto sa mi hádam ešte v živote nestalo!

Odvtedy sme si s Mirkom, keď sa schyľovalo k hádke, vravievali: – Kafíčko! Pan by si dal kafíčko?

P.S. Mirko Cibuľa z Muráňa, kde sa nachádzaš, žiješ ešte? Nezájdeme na kafíčko?
.:.
Anton Pižurný

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.