Založ si blog

Rande keď ešte neboli mobily

Mojou prvou láskou bola Jarka z Dunajskej Stredy, s ktorou sme sa zoznámili v Schuberovom parku v Želiezovciach na folklórnych slávnostiach „Csemadok“. V tomto parku bol dominantným kaštieľ Esterházyovcov, ktorom Franz Schubert učil hru na klavír komtesu Karolínu. Bývali sme neďaleko kaštieľa, do ktorého som ako chlapec chodil do škôlky. Jarka študovala v Nitre na stavebnej, ja na gymnáziách v Želiezovciach, v Žiline a v Banskej Štiavnici. Keď sme sa odsťahovali zo Želiezoviec, s Jarkou sme si písali, párkrát som bol u nej doma a raz som ju bol pozrieť v kúpeľoch v Bojniciach. Pomaly však bola naša korešpondencia redšia a redšia….

 

Raz, keď som už chodil na Knihovníctvo v Bratislave, sa mi Jarka ozvala, že je tiež v našom hlavnom meste. Dohodli sme sa teda, že sa stretneme pred vinárňou Františkáni. V určený čas som sa vybral na miesto nášho stretnutia. Prišiel som tam presne v čase, ktorý sme si určili. Jarky nikde. Prešiel som dvakrát vinárńou, ale nič. Postával som na námestí pred Veľkými Františkánmi a vyzeral som ju. Nebolo jej. V tom čase ešte nejestvovali mobilné telefóny a tak som nevedel, čo sa deje. Pomyslel som si, že jej asi do toho niečo prišlo, lebo ona bola človek, ktorý keď niečo sľúbil, tak to aj vždy splnil. Po takmer hodine som to sklamaný vzdal, stretol som ktoréhosi kamoša a išli sme to dovnútra spláchnuť.

 

To som ale netušil, že Jarka je na tom podobne. Postávala pred vinárňou Františkáni a vyzerala ma. Nič. Po čase tiež sklamaná odišla.

 

Keďže sme to obaja brali ako podraz, dlho sme si nepísali, ani nevolali. Až po rokoch sme pochopili, ako to vlastne bolo: V Bratislave sú totiž dve vinárne Františkáni. Veľkí, kde som čakal ja, na dnešnom Farskom námestí a Malí Františkáni pri Manderle, kde čakala Jarka…

.:.

Anton Pižurný

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dva konflikty?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Fokker3128

Kiska lietal špeciálom do Popradu, Pellegrini na operu. Hodina letu stojí tisíce, aké sú pravidlá využívania vládnej flotily?

19.04.2024 06:00

Cestovanie kamkoľvek, bez udania dôvodu a zadarmo, účet totiž platí štátna kasa

Irán, armáda

Explózie v Iráne. Predstavitelia USA uviedli, že je to izraelská odveta, strany konflliktu zatiaľ mlčia

19.04.2024 05:45

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder, uviedli pre americké médiá nemenovaní predstavitelia USA.