Založ si blog

Krížom cez Počúvadlo

Moja sestra Renatka bola známa plavkyňa a vedeli sme, že dokáže Počúvadlo preplávať ako nič. Našim sa to nepáčilo, ale Renatka si nikdy neodpustila, aby to neurobila. Raz, keď som bol väčší a naši išli do bufetu na kávu, som sa potajomky pridal k nej a smelo sme plávali studenou vodnou krajinou. Pomaly sme pred sebou rozhŕňali vodu, člnkári sa nám vyhýbali a občas som sa obrátil a pozrel som späť na pláž, ktorá sa vzďaľovala a ľudia sa na nej zmenšovali. Zhlboka som sa nadychoval, až som počul svoj dych nad iskriacou sa hladinou. Vedel som, že Počúvadlo má najväčšiu hĺbku jedenásť metrov. V strede ma však chytila panika a nevedel som, či budem vládať preplávať k ostrovčeku, na ktorom stál vysoký hotel, alebo sa mám vrátiť.

Renatka sa však usmievala a pokojne pokračovala ďalej. Povedala mi, že ak som smädný, pokojne sa môžem napiť vody z tajchu, taká vraj čistá. Premohol som sa a nakoniec sme šťastlivo doplávali na druhý breh. S trocha rozochvenými kolenami som vystúpil na breh a mal som skvelý pocit víťaza. Sestra zbadala akéhosi známeho a dala sa s nim do reči. Ja som sa cítil ako hrdina, vychutnával som si to, ležiac na brehu Počúvadla so zatvorenými očami s tvárou otočenou do prudkého tepla Slnka.

Renatka po chvíli prišla ku mne a povedala, že sa ide naspäť. Znova krížom cez jazero! To som si už ale netrúfal, povedal som, že sa vrátim okolo jazera. Súhlasila a povedala, aby som sa nenápadne vrátil po brehu k našim na pláž.

.:.
Anton Pižurný
Spriadanie myšlienok (úryvok)
foto autor

20160827_072505

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.