Založ si blog

Poézia v bordeli, bordel v poézii

Po roku 1989 nastala u nás naozaj bizarná doba. Otvorili sa stavidlá dovtedy zakázaných vecí. Každý mohol všetko, sloboda mávala krídlami aj tam, kde nemusela.

Ja som bol v roku 1993 „rozhnevaný mladý muž“, vydával som noviny, organizoval kultúrne podujatia a rozhodol som sa, že svoju prvú básnickú zbierku, ktorú som nemohol dovtedy za socializmu vydať z ideologických a iných dôvodov, si vydám ako samizdat. Podarilo sa a môj debut s názvom „Majte ma radi“ uzrel svetlo sveta v roku 1993 vďaka môjmu priateľovi Gabrielovi Turzovi zo Želiezoviec. Boli sme kedysi spolužiakmi na gymnáziu a Gabo sa už vtedy zastrájal, že ak raz vydám svoju básnickú zbierku, chce byť pri tom.

Podarilo sa to teda v roku 1993 a raz ma vtedy už JUDr. Turza pozval na reportáž do Horných Semeroviec, kde mal klientku. Pani bola riaditeľkou na tú dobu vychyteného erotického klubu Emanuelle. Náš krátky (rýdzo pracovný!) pobyt v tomto zariadení sme využili aj na distribúciu Majte ma radi. Reku, takýto názov sa sem predsa celkom hodí a nechali sme tam asi desať kusov knižtičky, ktoré barmanka pekne umiestnila na poličku.

Na Emanuelle sme potom na chvíľu aj zabudli, kým sa mi neozval jeden známy, že si kúpil moju knižku. A povedal aj kde. Zavolali sme tam a dozvedeli sme sa, že knižka sa vypredala. Nuž, takto sa nám podarilo skultúrniť poéziou aj bordel. Dnes by som skôr povedal, že knižný poetický bordel sa predáva v solídnych stánkoch.

Divnú dobu žijeme.

 

.:.
Anton Pižurný

o-bardi

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.