Založ si blog

Šťastie v lóži Štvorky

Sprevádzal som kamaráta Riša z Banskej Bystrice do vedomostnej súťaže RTV – Duel. Štúdio, kde sa súťaž nakrúca, je v Bratislavskej Dúbravke, preto sme sa vybrali mojou obľúbenou električkou číslo 4. z jednej konečnej na druhú, zo Zlatých pieskov až do Dúbravky.

Štvorka má vzadu miesto, ktoré volám „lóža“, – celkom vzadu sú štyri sedadlá. Usadili sme sa tam ako páni a ide sa. Cestou sme pospomínali na naše spoločne strávené chvíle, napríklad tie z Červeného raka, alebo v „21“ v Bystrici. Riša som si cestou aj odfotil, keď sme prechádzali pri bývalom PKO a spomínali na „Džezáky“.

Úspešne sme sa načas dostali až do štúdia, vyšli sme hore na druhú lóžu, kde boli zvukári a kde sa zdržiavali súťažiaci. Bola tam ešte tma, preto ma Rišo poprosil, aby som mu posvietil mobilom. Hľadám svoj mobil, hľadám – a nič. Oblial ma studený pot. Spomenul som si, že som som ho asi nechal na sedadle električky v lóži štvorky, keď som odfotil Riša.

– Čo teraz??

Prísť o nový mobil s dôležitými číslami (ktoré som samozrejme nemal zálohované) by dosť podstatne narušilo môj program a komfort. Utekal som preto zo štúdia naspäť na zastávku električky, spýtal som sa vodiča najbližšej električky, čo mám robiť. Ten mi poradil, aby som zavolal na dispečing MHD.

Vrátil som sa do štúdia, kde sa už zhromaždili všetci súťažiaci a pozorne počúvali poučenie o nakrúcaní pani Danice. Potichu som si vypýtal Rišov mobil a zavolal som s malou dušičkou na vlastné číslo. Zvonilo – nič. Zavolal som po druhý krát. Dlhé zvonenie a vtom hlas: – Dobrý deň, tento mobil som našiel v električke…

Deň hneď skrásnel. Bol to vodič električky, ktorý našiel v lóži môj mobil. Dohodli sme sa, že si ho môžem vziať o pol desiatej, keď štvorka pôjde do Dúbravky.

Tak sa aj stalo. Prichádza štvorka, idem k šoférovi, ten mi s úsmevom podáva môj mobil.

– Ďakujem vám veľmi pekne! Prosím vás povedzte mi aspoň vaše krstné meno, chcem sa vám poďakovať na Facebooku!

– Nie mne nemusíte, ten mobil našiel kolega

Takže: často (a niekedy aj oprávnene nadávame na služby MHD) ale ja by som sa touto cestou chcel poďakovať neznámemu vodičovi električky číslo Štyri, ktorý našiel a vrátil mi môj mobil včera, 20. júna 2017. Veľa šťastných kilometrov želám!

No a Rišo? Nuž, ten toľko šťastia nemal. Asi boli kvóty šťastia na ten deň už naplnené. Strávili sme v štúdiu celý deň, ale aj tak v ten deň nesúťažil, lebo na neho neprišiel rad. Tak si to znova zopakujeme v septembri…

.:.

Anton Pižurný

21.júna 2017

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.