Založ si blog

Archív: august, 2017

Onen svet

Základná vojenská služba bola za socializmu na dva roky. Ani ja som sa jej nevyhol, hoci som sa všemožne snažil o tzv. „Modrú knižku“. Nakoniec ma teda odviedli a narukoval som do Čiech, do Domažlíc, do bojového útvaru. Našťastie som chytil funkciu štábneho pisára. Volali ma „Písmo“. Ale aj pisári museli niekedy ísť s útvarom na vojenské […]

Pokračovanie článku

Žiadna karma nie je zdarma

Rok 1989 sa akoby pomaly, ale isto dostáva na čiernu listinu slovenskej histórie. Mladí ľudia, narodení po tomto dátume, už toho veľa o tých rokoch nevedia, ani ich to príliš nezaujíma (česť výnimkám). Mnoho aktérov tých dní v rámci tradície „revolúcia požiera vlastné deti“ sa stiahlo z verejného života. Mnohí sa dostali do vrcholovej politiky a akosi […]

Pokračovanie článku

Na rentgene v Ružinove

Boli sme s priateľkou v bratislavskej nemocnici v Ružinove na kontrole. Nemocnice sú tiež zvláštne miesta, kde stretnete všelikoho. Ja som tam v nemocničnom bufete videl spisovateľku pani Rút Lichnerovú (manželku bývalého primátora Banskej Štiavnice) a o malú chvíľu pri druhom bufete rodáčku zo Štiavnice, herečku Milku Vášáryovú. Spomenul som si na maliara zo Štiavnice […]

Pokračovanie článku

Európa sa zmenší

„Nikto nie je ostrovom samým pre seba; každý je kusom pevniny, kusom súše; a ak more odmyje hrudu, Európa sa zmenší, akoby sa stratil výbežok zeme alebo sídlo tvojich priateľov či tvoje vlastné; smrť každého človeka umenší mňa, lebo ja som súčasťou človečenstva: a preto sa nikdy nepýtaj, komu zvonia do hrobu; zvonia Tebe…“ © John Donne (Bol anglický […]

Pokračovanie článku

Česť. . .

* Chudoba vraj cti netratí. – Obávam sa, že na Slovensku ju už dávno stratila aj tá. .:. (ap)

Pokračovanie článku

Hantec: Praha kontra Brno

😀 V Brně na Zelňáku pije chlápek vodu z kašny. Přijde k němu Brňák a povídá: „Tý, kémo, nechlemté tu vasrůvku z tej kaserne, blejó do teho zkalené machři a chčijó do teho morgoši!“ Chlápek se otočí: „Hele pane, já vám vůbec nerozumím, já jsem z Prahy. „ „Aha tak to jo“, – říká Brňák a pokračuje: „Povídal […]

Pokračovanie článku

Spriadanie myšlienok

„Konopa, konopa, zelená konopa, ktože mi dnes večer na okno zaťuká…“ Na dolnom konci Prenčova je neveľký kus poľa, tzv. Konopiská. Pred niekoľkými desiatkami rokov sa na tomto kopci pestovali konope. Na Svätú Žofiu, 15. mája, sa veľká časť žien z dediny vybrala siať konope. Dva páry koní pôdu orali a ženy siali do vyoraných brázd konopné semená. Jednotlivé […]

Pokračovanie článku

Virtuálna realita už zabíja

Stala sa smrteľná dopravná nehoda. Osemnásťročný vodič nezvládol svoje motorové vozidlo. Výsledkom je smrť mladého človeka v plameňoch a zranenia ďalších. Expert na dopravu povedal, že to môže byť aj dôsledok toho, ako mladí ľudia nedokážu reálne odhadnúť stav na ceste, stav svojej jazdy. Sú pod vplyvom rôznych počítačových hier v rauši, ktorý nezodpovedá […]

Pokračovanie článku

Vynález

Poznáte to: prídete do kaviarne, vyložíte si na stôl mobil, fajčiari cigarety… a zapaľovač. Ten však niekedy nemôžete nájsť. Pred rokmi som preto vymyslel, že by sa mohli do mobilných telefónov vmontovať piezoelektrické zapaľovače, ktoré by sa dali použiť aj na všeličo iné. Napísal som to aj pár výrobcom mobilov, zatiaľ sa neozvali: 🙂 […]

Pokračovanie článku

Timur a jeho družina

Hoci detstvo som prežil v socializme, nemali sme v ňom len sovietske vzory. Samozrejme naším vzorom najväčším boli naveky spravodliví a statoční Winnetou, náčelník Apačov a jeho biely brat Old Shatterhand. Kamarát Miro (ktorého rodina bývala v byte s krásnou terasou na miestnej Pošte) mal odkiaľsi nádherné komixy „Rýchle šípy“, preto sa Mirek Dušín s jeho […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.