Založ si blog

Poker a Bier

Koncom osemdesiatych rokov som robil personálneho námestníka v istej fabrike s drevom v Banskej Štiavnici. Zoznámil som sa vtedy so Steffenom Petrenzom z nemeckého mesta Freital pri Drážďanoch. Hrávali sme spolu poker, rozumeli sme si, čo to sme spolu aj povyvádzali.

Keďže Steffen mal vtedy vážny vzťah na Slovensku, rozhodol sa, že sa zamestná. Zobral som ho pracovať do našej fabriky ako pomocného robotníka. Samozrejme načierno. Steffena si všetci hneď obľúbili, lebo hoci robil len pomocné práce, všetko robil poriadne, s nemeckou dôslednosťou. Keďže tento vlasatý a bradatý Nemec je veselej povahy, stal sa miláčikom fabriky.

Jedného dňa (keď vonku pomaly dohníval socializmus) mi v mojej kancelárii zazvonil telefón. Volali mi nie z menšej inštitúcie, ako priamo z Ministerstva zahraničných vecí:

Počuli sme, že u vás zamestnávate jedného občana Nemeckej demokratickej republiky! – krvi by sa mi v tej chvíli nebol dorezal.

– Áno, – nesmelo som hlesol.

– A viete, že tým porušuje medzinárodné dohody?! – hlas v telefóne sa zvýšil. – Musíte ho okamžite prepustiť!

Tak sa aj stalo. Riaditeľ fabriky to hodil na mňa, že on o ničo nevedel, hoci Steffena už dobre poznal. Ja som začal zle spávať a tŕpol som, čo so mnou bude ďalej. Ale potom prišiel rok 1989…

Teraz, po mnohých rokoch sme sa so Steffenom našli na Facebooku a ja sa teším na naše stretnutie. Ak dožijeme, Pišta, dáme si zase spolu poker a Bier!…

.:.

Anton Pižurný

28. november 2017

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.