Založ si blog

Merkúr

Vianoce bývali u nás veľmi milým sviatkom. Najvzrušujúcejším bolo samozrejme hľadanie ukrytých darčekov a potom sa bolo treba pod stromčekom prekvapene tváriť.

Dosť dlho som veril, že nám naozaj stromček a darčeky nosí Ježiško. Keď som spal vo svojej izbe, rodičia vraveli, že do rána prinesie stromček, ale že nemám vychádzať z izby, lebo by z toho nič nebolo.

Tak som veril a čakal. Z vedľajšej izby sa ozývali tajomné zvuky, cinkanie… a ráno tam ten stromček bol! Úžasná vôňa sa nelinula iba od stromčeka, ale aj z kuchyne. Môj otec vždy osobne varil vianočnú rybaciu polievku z kaprej hlavy, a jej kúskov, z ryby, ktorá ešte nedávno plávala v našej vani, kŕmil som ju chlebom. Bol to strašný pohľad na hlavu s vypúlenými očami, ako vykúka z hrnca!

Raz som však darček nenašiel, lebo ho mala mama ukrytý v jej predajni Slovenská kniha. Bola to kovová stavebnica Merkúr, z nej sa dali postaviť naozaj skvelé veci. Od áut, cez traktory, až po veľké domy.

Ale najúžasnejším darčekom bola autodráha! Mala síce len dve dráhy a pomerne jednoduchu trať, ale to vzrušenie, keď som v dlani stískal ovládač a „šoféroval“ som Formulu, to bolo neskutočné. Dlhé hodiny som strávil pod vianočným stromčekom, ležiac na zemi pri autodráhe. Neskôr aj môjmu najlepšiemu kamarátovi kúpili autodráhu a spojili sme si ich na štvorprúdovú v ich garáži. Hoci dodnes nemám vodičák, viem si celkom dobre predstaviť, aké majú pocity piloti rýchlych áut…

 

.:.

Anton Pižurný

Biela skrinka

merkur

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Reedukačné centrum Bystričany

PS vyzýva na zatvorenie reedukačného centra v Bystričanoch. Dochádzalo tam údajne k sexuálnemu násiliu

23.04.2024 13:36

Predstavitelia Progresívneho Slovenska realizovali vlastný prieskum zariadenia, v ktorom podľa ich slov dochádza k porušovaniu pravidiel.

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.

Russia Ukraine War Struggling Farmer

Zelenskyj umožňuje stíhať veľkých gaunerov. Ministra podozrievajú, že okradol štát o hektáre pôdy

23.04.2024 12:18

Skupina organizovaného zločinu na čele so šéfom vládneho agrorezortu podľa vyšetrovateľov ukradla pozemky v celkovej hodnote 6,85 milióna eur.