Založ si blog

Kino Sputnik (2)

V prítmí kina sa diali rôzne príbehy nielen na striebornom plátne. Plný rozochvenej nádeje som si sadal do vŕzgajúceho dreveného sedadla v očakávaní, že aj Ona tam kdesi sedí. A keď som zazrel jej hlavu, ktorú som hneď neomylne spoznal, dej na plátne ma prestal zaujímať. Jediným možným stretnutím s ňou boli chvíle po ukončení premietania. Keď som videl, ako kráča dolu schodmi k východu zo sály, „nenápadne“ som sa vybral za ňou. Raz som bol k nej tak blízko, až som zacítil jej vôňu. Zakrútila sa mi hlava. V tej chvíli sa ona otočila, pozrela sa na mňa. A usmiala sa! Svet okolo mňa prestal existovať, stredom Vesmíru bola iba ona. Ani neviem, ako som vyšiel z kina. Stála s kamarátkami neďaleko fontány na námestí a veselo debatovali. Nabral som všetku odvahu a blížil som sa k nej. Premýšľal som, ako sa jej prihovorím. Spomenul som si, ako sa Tom Sawyer v jaskyni po prvýkrát pobozkal s Becky Thatcherovou a zastavoval sa mi dych. Priťahovala ma ako had žabu.

Celý zmátožený som sa k nej približoval a v hlave som už nemal nič, žiadnu myšlienku, žiadne slová, iba som si stále pripomínal jej vôňu. Ako odsúdenec, kráčajúci na popravisko som bol od nej už len na pár metrov. Blížila sa osudová chvíľa. Zhlboka som sa nadýchol a snažil som sa upokojiť svoje srdce, ktoré mi bilo ako tomu vtáčikovi, ktorého som vybral z hniezda a držal v dlani krehké telíčko s prudkým trepotom jeho drobného srdiečka. V hrdle mi vyschlo, pozrel som sa na ňu. Pri nej stál Maďar Ďuso a držal ju okolo pliec. Pozrela sa na mňa, troška previnilo sa usmiala, sklopila oči. Môj svet sa v tej chvíli zrútil ako zbombardovaný Stalingrad…

.:.
Anton Pižurný
Biela skrinka

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.