Založ si blog

Archív: január, 2018

Cesta je cieľ (2)

Po pestrom dni, strávenom na letisku Orly v Paríži, sa pomaly blíži náš čas na odletu na ostrov La Reunion (LR) za Madagascarom. Cestujúci sa zhromaždili v odletovej miestnosti s duty free shopom. Som už celkom v pohode a začínam veriť, že sa to nakoniec podarí. Niektorí si kupujú ešte posledné maličkosti, iní sedia, čítajú. Moju pozornosť zaujali traja Kreolčania s […]

Pokračovanie článku

Bola tam. . .

13. mája 2006 ma osud odprevadil a zavial na šesť týždňov na ostrov za Madagascarom, doprostred Indického oceánu na ostrov La Reunion – z francúzštiny – Stretnutie. Vrátil som sa 4. júla 2006. Už začiatok cesty bol zaujímavý. Po pristaní z Bratislavy o desiatej dopoludnia na Letisku Orly v Paríži som mal čas až do ôsmej hodiny večer, kedy mi odlietal Boeing 747 […]

Pokračovanie článku

Chiméra

Naša spoločnosť začína kvasiť. Cítia to najmä tí dolu, ale tí „hore“ sa tvária, že sa nič nedeje, nanajvýš pokrútia nosmi nad výparmi kvasného procesu z prostredia, z ktorého práve nie jeden z nich pochádza. Naša súčasnosť už nesie znaky delenia a hoci úspešné zahmlievanie reality na čas odďaľuje nevyhnutný […]

Pokračovanie článku

Hry bez chleba

Už starí Rimania vraveli, čo potrebuje ľud: – Chlieb a hry. Ale teraz sa u nás praktizujú už len hry bez chleba. Vraj naši chlebodarcovia v našom Parlamente nestoja za nič. Ale tí sú iba sluhami „chlebodarcov“. Mnohí z nás pomaly rezignujú, nevládzu sa vzoprieť zlu, ktoré sa valí zo všetkých strán. Politika je panské huncúcstvo, žiaľ, jej obete sú už […]

Pokračovanie článku

Odchod do zaslúženého dôchodku božského Káju a božího Milouše

Hádam najznámejšími Čechmi sú v súčasnosti nepochybne aj božský Karel Gott, aj Boží Miloš Zeman. Domnievam sa, že si už naozaj zaslúžia odchod do dôchodku. Obaja majú časy najväčšej slávy za sebou, obaja majú nalomené zdravie, obaja sú pomaly pohasínajúcimi hviezdami českej spoločensko politicko kultúrnej scény. Tak si zaslúžia oddych, ale nemôžu, lebo ešte […]

Pokračovanie článku

Hore hlavy, bedač!

„Hore hlavy bedač! Raz aj šibenice rozkvitnú.“, – tak povedal Juraj Jánošík na popravisku vo filme Paľa Bielika a vyskočil na hák. Bedačou myslel poddaných, ktorí živorili zo svojej úmornej práce práve toľko, aby prežili. Alebo aj nie. Tých poddaných, ktorí mali sklonené hlavy pred vrchnosťou a v strachu pred tyraniou radšej mlčali. Bieda vraj už u nás v […]

Pokračovanie článku

Tvárou v tvár

Doba je zlá. Vlastne, pre všetkých asi nie. Tí šikovnejší a tí “šikovnejší” si dnešnú dobu chvália a vravia, že vyzeráme stále lepšie. Hoci sa máme čoraz horšie. Prehlbovanie dna sociálne slabých vrstiev môžeme sledovať aj u bezdomovcov, ktorí majú svoje miesto napríklad pred McDonaldom. Ešte pred pár rokmi si len okúňavo pýtali od fajčiacich cigarety. Ak […]

Pokračovanie článku

Prvý sprejer v mestečku (3)

Ale naša zavlažovacia brigáda sa konečne chýlila ku koncu a moja túžba, stať sa vlastníkom basovej gitary, sa začala napĺňať. A potom prišiel termín, kedy sme si mali ísť po výplatu. Rozochvene som po prvýkrát v mojom živote otváral obálku s vlastnými zarobenými peniazmi. Najskôr som si to ani nezrátal, hneď som utekal domov. Keď som to predýchal, vybral som peniaze […]

Pokračovanie článku

Prvý sprejer v mestečku (2)

ZVLÁŠTNY DEŇ Nebola to zlá robota najmä, keď sme počas obedňajšej pauzy každý zaliezol niekam do tieňa pred úmorným slnečným výpekom. Obed nám vozili vo várniciach z družstva vždy na dvanástu a veru to bola fajná strava, raz nám dokonca priniesli úžasný baraní guláš, ktorý síce niektorým smrdel, ale bolo v ňom plno cesnaku a mne veľmi chutil. Jedli sme ho s […]

Pokračovanie článku

Prvý sprejer v mestečku (1)

Už sme vedeli, že ak chceme byť rockovými hviezdami, musíme si najskôr zaobstarať aparatúru. Obsadenie skupiny sme už mali ako tak poriešené, ja som sa rozhodol pre funkciu speváka, textára a basového gitaristu. Basovka má len štyri struny, tak je na nej ľahšie hrať, – myslel som si. Ma som už dokonca aj dohodnuté, od koho ju kúpim. Starší chalan Juraj, ktorý už […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.