Založ si blog

Pohreb Antona. . .

Pohreb Antona Srholca bol veľkou udalosťou, dokonca až zablokoval dopravu v Bratislave okolo Blumentálskeho kostola, v ktorom sa konala posledná rozlúčka s donom Antoniom.

Otec Srholec bol charizmatickou osobnosťou, pred rokmi som mal to šťastie, že sme chvíľu podebatoval v chráme svätého Michala, kde som mal možnosť na vlastnej duši pocítiť jeho človečenstvo.

Už pri vystupovaní z električky pri Blumentále mi bolo jasné, že dostať sa dovnútra kostola asi nebude možné. Dlhé rady ľudí v čiernom pokorne stáli v tichej úcte okolo celej budovy.

(A vtedy som si spomenul, ako som sa už dvakrát dostal do budovy NR SR bez kontroly prísnej ochranky pri vchode a dokonca som sa v pohode túlal sám dve hodiny po Parlamente až mal z toho “môj” ochrankár problém a pri kontrole, keď som odchádzal, prišiel ku mne a pvoedal mi: – “Pane prosím vás, už mi to nikdy neurobte. Dve hodiny vás už hľadáme. Ak sa to stane ešte raz, prídem o prácu”. Usmiali sme sa na seba...)

Všimol som si, že v hornej časti nad Blumentálskym kostolom bola otvorená malá bránička. Pomaly, dôstojne sa ku nej vybral. Vošiel som nenáhlivo dovnútra, na vedľajších dverách bola ceduľka “Press”. Išiel som ďalej okolo kostola, až som sa dostal k bočnému vchodu so schodíkmi. Po oboch stranách stáli so založenými rukami muži z ochranky. Mal som oblečený čierny kožený kabát, pokojne som vystúpal po schodíkoch pomedzi nich, jedného muža som pozdravil jemným pokynutím hlavy a už som bol vnútri v Blumentálskom kostole. Ocitol som sa medzi novinármi. Všade plno kamier, redaktorov. Zboku na mňa zakývala zo svojho vozíka Monika Števovich. Truhla s ostatkami Otca Antonia bola priamo predo mnou. Naľavo som zbadal sedieť prezidenta Kisku s Marianom Vargom a ďalších potentátov. Pokojne som sa postavil dopredu, pár metrov od rakvy. Rozlúčka prebehla dôstojne, bola naozaj emotívna. Po skončení rozlúčky som ešte urobil zápis do Rozlúčkovej knihy, napísal som tam: “Slovám treba vrátiť ich pôvodný význam” a uvidel som medzi odchádzajúcimi aj Otca Bezáka.

Prehodil som pár slov s Ivanom Švejnom a zbadal som Ondreja Bindera zo Svätého Antona. Objali sme sa a spomínali sme na to, ako sme sa s Antonom Srholcom zhovárali vtedy u sv. Michala…

Niekoľko mesiacov po Srholcovom pohrebe Ondrej zomrel na infarkt pod Banskoštiavnickou Kalváriou. Na toto všetko som si spomenul po tom, ako polonahá aktivistka napadla vo volebnej miestnosti českého prezidenta Zemana.

Nuž, chlapci z ochranky ústavných a iných činiteľov to nemajú jednoduché. 🙂

.:.
Anton Pižurný
14. január 2018

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.