Založ si blog

Tanzplac

Za kaštieľom Esterházyovcov v Schubertovom parku bol takzvaný “Tanzplac”. Bola to veľká vybetónová plocha s pódiom, oproti nej bol veľký Bufet a vzadu dlhá budova Kolkárne. Na Tanzplaci sa konali parádne akcie, nielen na Prvého mája či počas Csemadoku. Často sa do hlbokej noci ozývala hudba, ktorú sme počuli až k nám domov. Gott, Neckář, Matuška, alebo Kati Kovács, Illés, či dokonca Korda Gyorg.

Pred Tanzplacom bola za kaštieľom veľká lúka a v jej rohoch tri veľké sochy. Vpravo socha Herkula, naľavo Orfea a oproti nim socha Eurydiky. Na tú som liezol najčastejšie. Mala také pekné, okrúhle prsia. Občas som ich potajomky hladkal. Raz sa jej z jedného odlúpil kúsok kameňa. Zvedavo som tam nazeral, ale bol tam iba ďalší kameň.

Raz, bolo to na jeseň, keď park mal takú novú, unavenú vôňu, som si to švihal sám na mojom modrom bicykli Eska chodníčkami parku, keď som začul čosi krásne. Bol to vtáčí spev a znel od Tancplacu. Potichu som sa priblížil ku stromu v kúte rohu tančiarne. Potom som ho zbadal. Bol to celkom malý vtáčik, asi slávik, ktorý tak nahlas a krásne spieval, až sa mi stiahlo hrdlo a bolo mi do plaču. Vtáčik si ma pod sebou nevšímal a nástojčivo pokračoval ďalej, až som zabudol na čas. Neviem, ako dlho to trvalo, prebral som sa až po hodnej chvíli a pomaly som išiel domov, tlačiac vedľa seba modrú Esku, bol som plný zvláštneho smútku.

.:.
BIELA SKRINKA
(úryvok u rukopisu)

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.