Založ si blog

O prvej láske (2)

Tak som jej hneď na druhý deň list napísal a poslal. A tak sa stala moja Prvá láska. Pravidelne sme si písali, neskôr mi poslala svoje vlastné básne. Urobil som tak aj ja. Začali ku nám chodiť na návštevy pravidelne. Často sme počúvali moje staré vinylové LP platne na veľkom gramorádiu „Bolero“, na ktorom som predtým, ako som objavil, že pod jeho horným príklopom je funkčný gramofón, počúval Rádio Luxembourg v zelenom svetle magického oka rádia. Najviac sa nám spolu páčila maďarská rocková skupina „General“ a tiež maďarské skupiny „Corvina“, „LGT“, „Fonográf“, Bergendy a ďalšie.

Naše listy boli plné romantiky, poézie. Nikdy som však nenabral odvahu, aby som jej vyznal lásku. Raz, keď boli u nás na návšteve, čupela pod naším rádiom a počúvala hudbu, hodil som jej k nohám malú tubu s červeným uzáverom, do ktorej sa kedysi ukladala ihla od prenosky gramofónu. Do tuby som skrútil papierik, na ktorom bolo napísané: „I love you, do you love me to“. Pamätal som si to z ktorejsi piesne. Renata prekvapene zdvihla malý predmet a obzerala si ho. Nevydržal som to a vybehol som na dvor. Keď som po čase nabral odvahu a vrátil som sa, už tam nebola. Nebola tam však ani malá tuba s červeným uzáverom.

Tu to skrátim. Renata sa potom na dlhý čas odmlčala. Nevedel som, čo sa udialo, len akési chýry sa k nám dostávali, že emigrovali (za socializmu) do Rakúska, kde jej mama doktorka mala lepšie uplatnenie. Dnes žije vo Viedni a sme v kontakte na FB.

(c)
Anton Pižurný
Biela skrinka
úryvok

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.

hazard, hracie automaty, vyherne automaty

Poslanci schválili úplný zákaz pôsobenia herní a kasín na území Banskej Bystrice

23.04.2024 18:38

Mestskí poslanci posledných viac ako desať rokov pravidelne diskutovali o regulácii hazardných hier, ale nikdy ich úplne nezakázali.

Peter Náhlik

Parlamentný výbor chce od poslanca Náhlika vysvetlenie k jeho majetkovým pomerom

23.04.2024 17:45

Mal by vysvetľovať, prečo neuviedol v majetkovom priznaní za rok 2022, že vlastní vilu v Bratislave.