Založ si blog

Cesta je cieľ (2)

Po pestrom dni, strávenom na letisku Orly v Paríži, sa pomaly blíži náš čas na odletu na ostrov La Reunion (LR) za Madagascarom. Cestujúci sa zhromaždili v odletovej miestnosti s duty free shopom. Som už celkom v pohode a začínam veriť, že sa to nakoniec podarí. Niektorí si kupujú ešte posledné maličkosti, iní sedia, čítajú. Moju pozornosť zaujali traja Kreolčania s dredami naozaj skoro až po zem. S rozosmiatymi tvárami dávali rege, o ktorom nebolo pochýb, že plynie priamo z ich duší, nebolo pochýb že rege je ich dychom, ich životom. Prisadol som si a po čase som si s nimi pospevoval. Boli veľmi priateľskí a vôbec im nevadilo, keď som občas falošne zatiahol.

V duty free ešte kúpim pár maličkostí a už ideme dlhou chodbou do nášho lietadla. Pred vchodom do rukáva ho prvýkrát uvidím. Je to obrovský strieborný Boeing 747, Jumbo jet. Jediné, čo mi napadá je, že je väčší ako panelák. Môj prvý let a hneď takéto… Môj mobil je stále hluchý. Netuším, čo a ako bude, ale idem s ostatnými, pri vchode do lietadla nás víta šarmantná letuška. Ukazuje mi, kam mám ísť. Nuž sa teda poberiem a ani sám neviem ako, ale nájdem svoje miesto v druhej triede, hneď na začiatku, pri toaletách. Vidím kúsok biznis triedy, vyzerá to ako z filmu. Sedadlo pri okne je obsadené, pozdravím a sadám si do druhého kresla. Sú tam slúchadlá, deka a ponožky, ktoré si hneď všetci navliekame namiesto topánok. Tašku si dávam do hornej police, vyberiem si z nej ešte knihu Andreja Kmeťa – Veleba Sitna.

Na veľkom monitore predo mnou svieti let Paris – La Reunion. Skoro dvanásť hodín letu bez medzipristánia. Naším cieľom je letisko Rolland Garros v hlavnom meste LR Saint Dennis. Najvyššie poletíme vo výške 11 tisíc metrov ponad Afriku a pristáť by sme mali na ostrove La Reunion v hlavnom meste Saint Dennis o pol ôsmej ráno.

Keď sa ráno konečne blížime k La Reunionu, nahliadnem cez okienko dolu. Pod nami je ostrov s obvodom 260 kilometrov, hlavné mesto Saint Dennis a na ňom taký celkom malý slížik, na ktorý má táto naša opacha pristáť. 

Odrazu mi do nozdier udrie príjemná vôňa. Šíri sa zo všetkých strán. Ale je to tá istá vôňa. Pomyslím si, že je to asi nejaká nová módna značka, ktorú v boome všetci používajú. Neskôr sa dozviem, že ide o praktické opatrenie – je to OFF! – prostriedok proti uštipnutiu komárom… 

Podarilo sa hladučké pristátie, všetci spontánne tlieskame pilotom. V hale nájdem na páse svoju tašku s borovičkou a som tam!

Vychádzame z letiska a ja prekvapený hľadím na obrovský pestrofarebný baner, pozývajúci na koncert akejsi legendárnej rege skupiny, ktorý má byť o niekoľko dní. Spoznávam mojich známych dreďákov z Paríža, ktorí ale leteli biznis triedou. 

.:.
Anton Pižurný
„Zlatá skrinka á La Reunion“
úryvok
foto a.a.

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.