Založ si blog

No, people no cry. . .

V sobotu sme boli pozvaní na veľkú slávnosť. Tánini a Francisovi známi, dvaja mladí Kreolčania, sa rozhodli uzavrieť manželstvo. Keďže na ostrove býva zvykom, že pol roka pred samotnou svadbou sa robí akási generálka, pozvali na ňu aj nás. Celé sa to konalo za účasti asi sto hostí v romantickej reštaurácii s veľkou presklenou terasou, prilepenou k strmému úbočiu.

Výpek ako v čertovej vyhni, plno zákrut. Raz sme poblúdili, ale nakoniec sme to našli. Vítajú nás ako starých známych a usádzajú nás na čestné miesto. Idem si obzrieť bar. Na pulte je obrovská fľaša s akýmsi alkoholom. Na jej dne je čosi… Prídem bližšie a tam je veru škorpión! A ďalšom demižóne dokonca kobra. To sa mi už zdá ale riadne uletené. Keďže nápoje sú v bare tiež grátis, veru neváham a dám si.

Stoly sa prehýbajú pod množstvom jedál, nestačíme ich ani ochutnávať a už idú ďalšie. V tom výpeku je to naozaj priam smrteľná činnosť. Idem radšej znova k baru, kde už barman robí aj dídžeja. Hneď, ako ma zbadá, nalieva mi zo „škorpiónovice“. Kopnem ich zopár do seba a vtom ma zbadá môj známy Kreolčan Pierre z garden party v našej vile a volá ma von. Ideme viacerí. Postavíme sa do radu vedľa seba do tieňa za terasou…

Tak teda takto vyzerá Sloboda! Kráľ Slnko roztáča svoje šialené obrátky, ostrov uprostred Indického oceána sa s ním krúti tiež, vzduch je mocný, zamal je mocná, škorpión píše. Smútok, láska a nenávisť sú malichernými zbytočnosťami na ostrove uprostred sveta, kde vládne len priateľstvo a empatia s druhými, s každým steblom trávy, s každým chrobáčikom.

Potom si ešte samozrejme v kruhu dáme po čiernej Camelke a vyberieme sa späť, na tanečný parket. Idem k dídžejovi a poprosím si čo iné – samozrejme Woman no cry Boba Marley. Ten sa chápavo usmeje a už rege hučí.

– No, Woman no cry – nôtim si pred škorpiónom a myslím na matku svojej dcéry, tam kdesi, ktorá to před pár mesiacmi v meste pod Sitnom po našej spoločnej štvorročnej abstinencii nezvládla a spadla znova do pekla pitia a drog. Ja som ešte nejaký čas neriešil svoje pitie, ale potom…

Napadá mi, že predsa aj muži plačú, nielen ženy, beriem dídžejovi mikrofón a spievam:

  • No, no Man, no cry.

To sa už okolo mňa vlnia v úžasných pohyboch domorodci spolu s mladými Francúzkami z metropoly a svet je nádherný. Bob Marley vrcholí a v tej chvíli mi napadá už len to posledné: Spievam do mikrofónu:

  • No, PEOPLE, no cry!

Všetci sa zavlnia ešte viac, Pierre mi berie mikrofón a kričí do neho.

  • Tony, you‘re the king of Island!

 

.:.

Anton Pižurný

Pán Nikto v bode Nula

(a la Reunion)

úryvok z rukopisu

foto a.a.

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.