Založ si blog

Katka

Na našom dvore vedľa záhrady sa tmolil kŕdeľ sliepok. Keď som bol chlapec, boli to moje kamošky. Pravidelne som ich navštevoval a hádzal som im zrno z veľkého vreca. Ale najviac som si obľúbil jednu takú strakatú, ktorej som dal – neviem prečo – meno Katka. Tá keď ma zbadala ešte za plotom, hneď bežala ku mne. Nabral som si trocha zrna do dlane a ona mi z nej pekne spôsobne zobala. Zdvihla hlavu, pozrela sa na mňa, žmurkla, zakývala lalokmi zboka nabok a zob, zob. Rozumeli sme si. Bolo to aj vidieť, lebo Katka bola zo všetkých sliepok najtučnejšia.

Istý čas mali aj kohúta. Bol to biely krásavec, ale riadny zlostník. Všetci sa ho báli. Na každého skákal. Mne už tiež riadne liezol na nervy a preto som si vymyslel súboj s ním. Nastrčil som pravú nohu, na ktorej som mal pevné nohavice a veľkú topánku. Kohút to bral ako výzvu na súboj. Zatrepotal krídlami, vyskočil mi na nohu, kľuval mi do nej zobákom a zatínal ostrohami. Nebolelo ma to a vysmieval som sa z jeho zlosti. On to vedel a to ho rozzúrilo ešte viac. Nepríčetne zakikiríkal a vyskočil vysoko, takmer mi trafil do tváre. Vtedy som sa nahneval a kopol som do neho. Zadunelo to a kohút odletel nabok. Tam chvíľu premýšľal, čo robiť, potom pohŕdavo spustil krídla, pokrútil hlavou a pobral sa kurizovať sliepkam.

Katka ho neznášala a stále keď išiel po nej (ako po druhých sliepkach, ktoré už mali z neho nájazdov vytrhané pierka na holých ružových zadkoch), spustila si jedno krídlo po zem a robila sa ochrnutá. Toto väčšinou zabralo a náš milý kokaš sa obzeral po ďalšej obeti. Ak nie, Katka sa rozbehla ku mne, hľadala ochranu. Mal som ju rád, hoci mama vravela, že nie je dobrá nosnica.

.:.
Anton Pižurný
Biela skrinka

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

parlament

Poslanci riešili zmeny v zložení výborov, čaká ich aj hodina otázok

18.04.2024 11:20

Dôvodom je nastúpenie nových poslancov do parlamentu.

Boris Beňa

Šutaj Eštok: Beňu v Kongu zadržali podľa informácii zo SIS pre podozrenie zo špionáže

18.04.2024 10:50

V roku 2021 bol Beňa odsúdený na trojročný trest s podmienečným odkladom na päť rokov.

CDC-Gathany-Aedes-albopictus-1  1

Invázneho ázijskeho komára prvýkrát potvrdili v Košiciach

18.04.2024 10:38

Ide o pomerne veľkého komára a potenciálneho prenášača vírusov vrátane vírusu západonílskej horúčky.

Constanta, NATO, protivzdušná obrana, Rumunsko, vojaci, Mihail Kogalniceanu

Nové letecké dráhy aj škôlky. Sto kilometrov od Ukrajiny rastie najväčšia základňa NATO

18.04.2024 10:35

Rumunsko v posledných rokoch masívne investovalo do obrany.