Založ si blog

Hra pre osamelých

Po smrti nášho otca sa všetko zmenilo. Náš dom celkom stíchol. Sestry chodievali na týždeň do školy v iných mestách a vracali sa v piatok na sobotu a nedeľu. Mama bola celý deň v robote. Ja som bol v škole a keď som sa vrátil domov, nebol tam nikto. Už neboli tie naše hlučné obedy, pri ktorých som vždy rozčúlil celú rodinu, až ma odohnali od stola. Už tam nebol ani kúsok smiechu. Dlhý čas som každú noc počul mamu ako plače vo vedľajšej izbe, keď si myslela, že už som zaspal.

Všade len prázdno a chlad. Keď som prišiel zo školy domov (vždy som sa snažil byť vonku čo najdlhšie), v dome bola zima a musel som zakúriť. Staré noviny, triesky, drevo a nakoniec uhlie. Pri škrtaní zápalkou som sa raz nadýchol z jej horiacej síry. Zvláštne sa mi zakrútila hlava, bolo to celkom príjemné. Odvtedy som to tak robil stále. Potom ma však tak veľmi bolievala hlava, až som si ňou búchal o veraje dverí, prestal som s tými zápalkami. Neskôr som musel nosiť okuliare (hoci moje indiánske meno bolo „Bystré oko“) a tá bolesť hlavy ma prešla.

Mama prišla z roboty, chytro niečo uvarila, alebo mi vyložila niečo dobré z nákupnej tašky. Hoci sa usmievala, videl som, aká je smutná. Zostali sme sami dvaja.

Potom sme si spomenuli, ako sme kedysi na Počúvadle hrávali kartové hry Kanastu a Žolíka. A začali sme so žolíkmi. Stali sa z nás veľkí hráči, preto sme si začali výsledky písať. Mne robilo najväčšiu radosť, keď som sa vyložil „z ruky“ a mama tak zvláštne zakrútila bradou, ale hralo sa ďalej. Boli to dlhé, dlhé večery.

V mojej obľúbenej knihe „Rok malých dobrodružstiev“ som objavil „Hru pre osamelých“. Bola to pomerne jednoduchá hra a mohol ju hrávať človek sám. Naučila sa ju aj moja mama. Keď som niekedy v noci išiel na záchod, mama sedela v kuchyni za stolom a hrala „Hru pre osamelých“…

.:.
Anton Pižurný
BIELA SKRINKA Chlapci zo Schubertovej ulice
(pripravuje sa na vydanie)
.:.
MVDr. Anton Pižurný zomrel na zlyhanie srdca 22. júla 1972 vo veku 50 rokov.

 

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.