Založ si blog

Po nábreží koník beží

Mojou najlepšou kamarátkou bola Dianka. Jej mama bola pani učiteľkou a prísnou. Učila slovenčinu. Naše rodiny sa priatelili a často sme chodievali na návštevu my ku nim, alebo oni k nám. S Diankou som sa často hrával nielen v parku (keby naši rodičia tak vedeli o našich hrách „na doktorov“, asi by sa im to celkom nepáčilo), až ju môj otec ju začal volať „Nevestička“.

Moja mama bola tajomníčkou Matice slovenskej, ktorá každý rok organizovala legendárne Matičné plesy. Ešte sme boli len prváci, ale naše mamy vymysleli, že na plese budeme otvárať program. Vybrala sa pesnička a začalo sa nacvičovať. Sestry mi vybrali aj kostým, bielu košeľu, modré nohavice. Na hrdlo mi uviazali veľkú vyšívanú mašľu. Hanbil som sa, ale keď mi sľúbili, že ma zoberú do cukrárne a na večeru budú lángoše, tréma opadla.

Na veľkom pódiu Kultúrneho domu v Želiezovciach sa rozhrnula opona, ľudia zatlieskali. Stáli sme tam my dvaja s Diankou a držali sme sa za ruky. Pozreli sme sa na seba, trikrát si odrátali a spustili sme:
– Po nábreží koník beží, koník vraný, skadiaľže si šuhajíčok maľovaný?, spievala Dianka a ja som pozeral do hľadiska. Bolo tam skoro celé mestečko a mne začalo vysychať v krku.
– Skadiaľ som stadiaľ som, slovenského rodu som, duša mója, nakoniec som smelo spustil.
– Z tej jedličky dve hrdličky na tú lúčku, podajže mi moja milá, podaj rúčku, – začal som druhú slohu.
– Rúčku ti podávam, tebe verný zostávam (tu sme sa pozreli na seba, ja som zaspieval „verný“, Dianka „verná“) a dokončili sme dvojhlasne,
– Duša mója…

Zožali sme obrovský potlesk na otvorenej scéne a ja som vtedy po prvýkrát pocítil tú „slávu vo svetlách reflektorov“. Cukráreň a langoše boli až na druhý deň, ale ja som si už vtedy zaumienil, že sa stanem spevákom.

.:.

Anton Pižurný

Biela skrinka

Chlapci zo Schubertovej ulice

foto archív autora

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

karlova ves, električka, bratislava, Segnerovsa

V Karlovej Vsi zrazila električka chodkyňu, skončila v nemocnici

23.04.2024 11:18

Polícia chodcom zdôrazňuje, že sú povinní dať električke prednosť aj na neriadených priechodoch pre chodcov.

kalamita, lykožrút, Čierny Balog

Mimoriadnu situáciu pre lykožrúta rozšírili aj na okresy Revúca a Detva

23.04.2024 10:56

Na lykožrútovú kalamitu v okolí Čierneho Balogu upozornili lesníci začiatkom marca.

medveď, svit

Po cyklistickom chodníku vo Svite sa pohyboval medveď

23.04.2024 10:43

Mesto Svit v Popradskom okrese vyzýva obyvateľov i návštevníkov na opatrnosť.

sunak

Rada Európy aj OSN kritizujú plány Británie na deportácie migrantov do Rwandy

23.04.2024 10:35

Migrantov by mali deportovať bez ohľadu na ich pôvod, ak prídu do Británie nelegálne.