Založ si blog

V Paríži dievčatko býva. . .

Moja mama pekne spievala. Mala to asi po jej otcovi, ktorý si tiež stále pospevoval. Aj jej mladší bratia Janko a Stanko si radi nôtili. Mama bola vychýrená speváčka nielen v Prenčove, ale môj otec jej dokonca raz, keď už boli manželia, ako darček na narodeniny venoval nahrávanie spevu v Rozhlase. Mama zaspievala dve pesničky. Jedna bola francúzsky šansón: „V Paríži dievčatko býva, bokom od bohatých dám… nie, nie, dvorte vy len inej kráske, Vás pane ja nemám v láske, v Paríži milého mám, jemu srdce len dám…. lásky svojej sa viac ja nevzdám…“

Nahrali to na šelakovú platňu, aké boli ešte pred tými vinylovými. Tie šelakové sa však ľahko mohli zlomiť. Vinylové platne – LPčky sa prehrávali na rýchlosti 33, alebo tie malé na 45, ale túto šelakovú sme museli na vyššej rýchlosti 78. Mame túto jej platňu zabalili do hnedého papiera s logom rozhlasu a dlhé predlhé roky bola uložená v zásuvke nášho gramorádia Bolero. Takto sme mohli počuť jej hlas, hoci tu už nebola. Tá šelaková platňa sa stratila kdesi pri sťahovaní…

Aj ja som mal rád spev od malička. Najradšej som vraj vyspevoval z kočíka cestou do jasličiek, keď pri kostole so mnou chvíľu postáli a ja som si zanôtil „Zuzanóóó“ od Matušku, lebo tam bolo pekná ozvena, odrážala sa od kostolného múru.

Ale raz sa mi stala nehoda. Utekali sme z jasličkárskej záhrady na obed. Chcel som byť medzi prvými, tak som sa tlačil dopredu. Potkol som sa však o schod do budovy, spadol som dolu hlavou a prehryzol som si pritom jazyk. Bolo z toho plno krvi, ja som dokázal len čosi nesúvislo mumľať a krv sa mi valila z úst. Niečo strašné. Nepamätám si, čo bolo ďalej, ale vraj mi to doktor nemusel zašívať, hoci som mal jazyk na dve časti.

Jazyk sa mi zrástol, ale tú jazvu na ňom vidieť dodnes. A dodnes aj rád spievam.

.:.
Anton Pižurný
Spriadanie myšlienok

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.