M ú z a . . .

12. februára 2016, Anton Pižurný, Nezaradené

PROLÓG MÚZY 

 Zámky lásky

     …Zdá sa, že svet naokolo prestal existovať, omamné sily pod rajským stromom mocným dychom vtláčajú do duše žeravú pečať túžby. Srdce chrániacim dotykom zovrela cudzia ruka a hotuje sa odtrhnúť to čierne jablko. Bosé lupene jej nôh, ktoré kedysi bozkával s blčiacimi lícami, sa teraz iba ako smutné biele výčitky schovávajú pod sutanu sukne.

– Teda odchádzaš?

– Áno, drahá, odchádzam, lebo musím. Ale isto sa vrátim, vrátim sa po teba, ak na mňa počkáš, vrátim sa skôr, kým za Tanád dvakrát Slnko zájde.

– Počkám teda.

– Vedz, že ľúbosť moja nikdy nezhynie, že sa nikdy neminie poklad našej lásky, čo ako by ma tam vo svete démoni v podobách Sirén pokúšali, ja vždy budem s tebou v bájnej Štiavnici na náš Dievčí vrch kráčať a na Lesklom vrchu oproti hľadať blýskavé znamenia novej doby a ponad stáročné spiace paláce nádej nájdem.

– Trblietavé klamstvá. Také nežné, krehké.

– Uver mi, drahá. A tento prstienok, ktorý ti dávam, nos dovtedy, kým tvoje srdce bude pre mňa biť. A ak by sa táto láska pominula, nech tí, ktorí po nás prídu, hoci v ďalekých vekoch budúcich v krásnej krajine zvanej Slovensko na konci štvrtého roku tisícročia tretieho, v meste pod Paradajzom tento prsteň, ktorým sa zabudnutá láska odklína, nájdu…

 

© Anton A. PIŽURNÝ

Prológ knihy MÚZA o Maríne Pischlovej a Andrejovi Braxatorisovi Sládkovičovi

Marínu bozkávajä