Krabička cigariet

30. decembra 2016, Anton Pižurný, Nezaradené

dusko-jahoda

Nikdy som nemal väčšie problémy s Cigánmi, hoci ich máme nazývať Rómami. Im samotným sa tento názov až tak nepáči. Spoznal som ich skutočnú srdečnosť, nefalšovanú radosť zo života a keď uveria, že sa s nimi človek zhovára úprimne, povedia aj také veci, až sa nám hlava zakrúti. Duška Jahodu z Banskej Štiavnice som už dávno nevidel.

Nedávno som sa dozvedel, že už nie je medzi živými.

Kedysi sme sa skamarátili, keď sme sedeli na drevených schodoch v Banskej Štiavnici a Duško išiel hore schodami poza Berggericht. Dali sme sa do reči a za cigaretu a tri hlty vína mi dovolil odfotiť ho. Asi chápete, prečo ho volajú Jahoda“.

Povedal, že keď to bude v novinách, bude ma to stáť krabičku cigariet.

Tak teraz neviem…

🙁


© anton a. pižurný