Tunel do minulosti

23. februára 2017, Anton Pižurný, Nezaradené

NIŠ – TAK MI TO DOCVAKLO

 

Myslel som si, že sa to už nikdy nedozviem. A predsa. Dnes na jednej zo sociálnych sietí uverejnila moja kamarátka Mária Šefferová peknú fotografiu, ktorou mi objasnila 40 ročnú záhadu. Mal som od starej mamy z Prenčova pri Banskej Štiavnici dlho odloženú na mojom písacom stole peknú drevenú vyrezávanú krabičku. Voňala tabakom a bola poriadne stará. Predstavoval som si, ako dlho ju jej autor vyrezával a na čo asi pritom myslel. Veľmi sa mi páčila, nevedel som však, čo znamená záhadný nápis na nej.

Bolo tam filigránsky vyrezané NIŠ. Dlho som si nad tým lámal hlavu. Nevedel som, čo to znamená… myslel som si, že niečo ako beznádej, nič, keďže ostala u mojich starých rodičov po srbskom zajatcovi z prvej svetovej vojny!

Fotografia je zo srbského mesta NIŠ…

(aap)

foto Mária Šefferovánus-srbsko-seffeova