Civilizačná nespavosť

3. mája 2017, Anton Pižurný, Nezaradené

„Chceš uskutočniť svoje sny? Prebuď sa.“ – povedal Kipling.


Sny sú krajina, v ktorej sa deje mnoho čudesného. Možno sa aj vám stalo, že ste sa ocitli v sne oho druhého.

 

Niekoľko krát sa mi podarilo, že keď sa môj sen dostával už do neznesiteľnej absolútnej absurdity, dokázal som si v ňom povedať: – „Toto sa mi musí len snívať“ – a dokázal som sa prebudiť.

 

Ach, keby sa tak dalo prebudiť aj z tej reálnej absurdity, ktorú dnes prežívame vďaka našim „najlepším mužom a ženám“.

 

Aj vás trápi nespavosť, akú ste doposiaľ nepoznali? Viacerým z nás robí spánok problém, ale objavuje sa nový fenomén „prerušovaného dvojhodinového spánku“.

Podľa mňa to spôsobujú nielen výkyvy počasia, ale aj výkyvy našej „kultúrnej civilizácie“.

Za všetky výkyvy si pritom môžeme sami…

P.S.: „Chceš uskutočniť svoje sny? Choď spať.“ – povedal Pižurný.