Dobré veci sú nadčasové

5. júna 2017, Anton Pižurný, Nezaradené

Dostal som sa trocha oneskorene k CD „HOTEL HAZARD“ herečky a speváčky Jany Hubinskej.

Dobré veci sa počúvajú na viackrát. Urobil som to a oplatilo sa. A mal som dobrý pocit. Skvelé texty (Daniel´s Hevier), fantastickí muzikanti, múdre aranžmány, vynikajúca atmosféra. Album parádnych vecí.

Janin prejav je civilný, (občas trocha kostrbaté frázovanie) ale v pozadí cítiť, že vie dobre, o čom je život v jeho krásne, aj v nenávisti. V jeho smrteľnej nádhere aj v jeho povznášajúcom dne.

Všetko je tam poriadku. Aj dramaturgia, aj nasadenie. Len…

Nechápem jednu vec. Tento album Jany Hubinskej je výnimočný v rámci slovenskej hudobnej (a nielen tej) kultúrnej tvorby. Ale akosi málo ľudí o ňom vie. Hneď mi však napadá dôvod, prečo to tak je. Dobré sa chváli samé. Ale to už asi žiaľ, na Slovensku neplatí.

Známa fráza hovorí, že ľud má takú vládu, akú si zaslúži. Dovolím si dodať, že aj takú kultúru.

A som z toho smutný.

P.S. V booklete mi chýba vročenie. Ale to je v poriadku. Dobré veci sú nadčasové.

Ďakujeme, Jana, voler plus loin .

.:.
Anton Pižurný