Spomienka na Platona

31. júla 2017, Anton Pižurný, Nezaradené

Platon Baker bol známa postava (veruže nie postavička) bratislavskej bohémy. Poznali ho nielen divadelníci, či návštevníci Kremnických gagov. Jeho obľúbenou postavou bol tatko Ubu, ktorého mi, mimochodom, aj dosť pripomínal. (Dnes to už môžem napísať, lebo Platonko nás pred rokmi navždy opustil…). Niektoré jeho výroky boli priam legendárne. Napríklad raz, keď sme boli v jeho kúrii v Podhorí pri Banskej Štiavnici, ja som písal, on s nadávaním niečo prekladal pre Ikar, zašomral: „Amerika je vraj krajinou neobmedzených možností. Slovensko je potom krajinou nemožnej obmedzenosti!“

A takto na si nášho Platonka spomína Tamara Vykysalá: – Raz sme sedeli pospolu ja, Platon Baker a kamarát veterinár, ten zo srandy vraví „Profesionálna deformácia je, keď sa na nás odzrkadli to, čo robíme a ja pracujem na družstve pri ošípaných“.

Platon mal dosť popité a odpovedal mu: „Teda vieš čo, hovado som bol vždy, ale sviňa nikdy“ – tak som mu to ukradla, on tým povedal viac ako iní 20 vetami…

 

.:.

AP s Platonom na Podhorí

platonko-a-ap