Mamine maliny

25. marca 2018, Anton Pižurný, Nezaradené

Moja mama Janka pestovala maliny. Mali svoje miesto v niekoľkých radoch pri plote jej záhrady s krásnymi kvetmi, ovocnými stromami, zeleninou. Boli nádherné, voňavé a chutné. Keď som si jednu veľkú ako palec vložil do úst a pomliaždil jazykom, po podnebí sa mi rozliala nadpozemská chuť. Mama tie maliny zavárala, robila z nich fantastický lekvár, ktorý, ak som si natrel na chlieb s maslom, tak tomu sa veru nevyrovnala žiadna z pochúťok.

Ale najlepší bol mamin malinový sirup. Keď ho varila, jeho uhrančivá vôňa sa vznášala po celom dome a hneď som sa ocitol na svojom Malinovom ostrove, kde stál Čas a kde bolo tak krásne smutno.

Ten sirup bol nebeská manna. Mama ho navarila do mnohých fľašiek, ktoré uložila v špajze. Pili sme ho roky po tom, ako zomrela 26. marca 2002 v Banskej Štiavnici. Jej sirup bol voňavý a sladký, ako aj spomienka na ňu a jej dobrotu.

.:.
Anton Pižurný
Biela skrinka
foto a.a.