Mám sa lepšie. . .

11. júla 2018, Anton Pižurný, Nezaradené

 V núdzi spoznáš sám seba, alebo Núdza robí muža – toto mi napadá, ak sa obzriem späť a s prekvapením zisťujem, že hoci je človek tvor spoločenský a má veľa priateľov, veci si aj tak nakoniec musí vyriešiť iba sám.

Spisovateľ Mark Twain to tiež múdro povedal: „Najbližšiu pomocnú ruku nájdeš na konci svojho ramena“. Znie to možno trocha cynicky, ale je to tak.

Ale na druhej strane, v najťažších chvíľach som spoznal skutočného priateľa. Bol síce iba jeden, ale bol za všetkých. Žiaľ, už nie je medzi nami. Pomohol mnohým, mrzí ma však, že ľudia tak rýchlo dokážu zabúdať. Najviac „priateľov“ máme vtedy, keď sa nám darí.

Keď som sa ho opýtal, prečo mi pomohol, povedal, že aj on bol v podobnej situácii a tiež sa pýtal to isté. Odpoveďou mu bolo, aby aj on pomohol ďalšiemu. Je to taká štafeta pomoci.

Ak sa ťa spýtajú, ako sa máš, nehovor, že zle, lebo sa ti budú smiať. Ak sa ťa spýtajú, ako sa máš, nehovor, že dobre, lebo ťa budú ohovárať. Tak sa na nich radšej usmej a povedz: – Mám sa lepšie, ako si zaslúžim.

 

.:.

Anton Pižurný

11.7. 2018 (3:23)