Štefánik v Ivánke

16. augusta 2018, Anton Pižurný, Nezaradené

Bol som navštíviť môjho strýka v Ivánke pri Dunaji. Zavárali sme s ním a s mojou sestrou paradajky a uhorky.

Keďže je tam na cintoríne pochovaná aj moja stará mama a teta, išiel som im zapáliť sviečočku. Cestou naspäť som sa zastavil v kaviarni Štefánik pri námestí. Ako vieme, neďaleko Ivánky je miesto s pamätnou mohylou na mieste, kde sa zrútilo lietadlo tohto slovenského velikána. Ponechajme teraz bokom viacero verzií zrútenia jeho lietadla, skôr ma zaujali podobizne generála Štefánika pred kaviarňou. Boli z dreva a pôsobili dosť komicky.

Je chvályhodné, že sa na nášho generála nezabúda, ale nebolo by lepšie vytvoriť skôr jednu poriadnu bronzovú alebo mosadznú bustu, ako takéto nie veľmi podarené drevené karikatúry: Jedna hrdinská priamo pred objektom, druhá ako objekt „Fotokútika“, hoci boli určite vytvorené s tým najlepším úmyslom :).

.:.

(ap)

foto autor