Vazali

14. júna 2019, Anton Pižurný, Nezaradené

V Amerike nie je žiadna nezávislá tlač. Viete to vy a viem to ja. Nie je medzi nami jediný, ktorý by sa odvážil poctivo napísať svoj názor, a ak to urobí, vie dopredu, že sa nedostane do tlače. Som platený každý týždeň za to, že sa môj poctivý názor nedostane do novín, v ktorých som zamestnaný. Keby som svoj naozajstný názor zverejnil v niektorom vydaní svojich novín, počas 24 hodín by som bol bez miesta. Klamať bez obalu, pervertovať (uprednostňovať), zapierať, bozkávať nohy mamonu a predávať krajinu za každodenný chlieb, také je zamestnanie novinára.

Viete to vy a viem to ja, sme nástrojmi a vazalmi bohatých mužov za scénou. My sme panáčikovia, oni ťahajú za špagátiky a my tancujeme. Náš talent, naše schopnosti a celý náš život je majetkom iných ľudí. Sme intelektuálnymi presstitútmi.“

.:.
© John Swinton, šéfredaktor denníka The New York Times, 1880