Obraz je sen, ktorý bdie

12. augusta 2019, Anton Pižurný, Nezaradené

Umelec je raz na vrchole Everestu, inokedy zase na dne Mariánskej priekopy. Raz je Bludný Holanďan, inokedy člnok na Počúvadle.
Umenie je komunikácia s Vec(č)nosťou.

.:.
Výstava všestranného výtvarníka Štefana Poláka “Obraz je sen, ktorý bdie” je aktuálne inštalovaná v bratislavskej Viktoria´s Gallery, spolu s ďalšími umelcami.

Štefan Polák pre pani Sabovú povedal:
Výtvarne som sa snažil rásť pod vedením vynikajúceho pedagóga a výtvarníka pána Vladimíra  Fulku. Bol to rovný a priamy chlap. Drsná škrupina a vo vnútri zlaté srdce. Bol som prvý, kto sa z jeho žiakov dostal na našu alma mater VŠVU, kde som neskôr určitý čas vyučoval. Štúdium som ukončil s červeným diplomom v roku 1977. V roku 1982 som študoval na ENSAD v Paríži u profesora Zao Wou-Ki, ktorý bol jedným z posledných súputníkov Picassa a tiež u profesora Greniera, vynikajúceho technológa. Francúzsko mi prirástlo k srdcu. 

Štefan Polák má 66 rokov a stále je mimoriadne kreatívny a činorodý.

.:.
(ap)
foto Gabriela Poláková