Tajomstvo: Marína a Masaryk

7. septembra 2019, Anton Pižurný, Nezaradené

ODSPODU MARÍNA, ZVRCHU MASARYK

Pani starostka Starého mesta v Bratislave Zuzana Aufrichtová pozná a miluje Banskú Štiavnicu. Je urbanistka a istý čas pracovala v „Dome architektov“ pod Starým zámkom v Štiavnici.

Páčila sa jej tabuľa na DOM MARÍNY, ktorú sme tam inštalovali v roku 2004 a pod ňu neskôr už známe Zámky lásky. Tá tabuľa bola vyrobená z mramoru bianco carrera z toho istého lomu v Taliansku, odkiaľ bral kameň Michelangelo na jeho slávnu sochu Dávida s prakom.

Nový majiteľ však túto tabuľu odstránil, z Domu Maríny urobil Banku lásky a mne napísali, že si tabuľu môžem prísť vziať.

Keď som pani starostke prezradil, z akého je Marínina tabuľa materiálu, poprosila ma, či by sa nedala vyrobiť tabuľa na novozriadené námestie T.G. Masaryka pred Slovenským národným múzeom v Bratislave z rovnakého materiálu, Sľúbil som jej to.

Keďže však hrozilo, že by sa ten materiál do dňa akcie pomenovania námestia nestihol zohnať, napadlo mi, že by som si teda zobral tú tabuľu DOM MARINY (ktorá je však ktovie kde), obrátili ju a Masaryka dali na druhú stranu.

Malo to byť naše tajomstvo. Možno po rokoch by to vyšlo na svetlo.

Ale nakoniec sa predsa len podarilo zohnať nový materiál. Tabuľa je osadená na podstavci sochy Masaryka.

.:.
(ap)