Založ si blog

K n i h o m o ľ

… Na Slovensku je viac spisovateľov ako čitateľov…

 

      Moja mama bola mnoho rokov vedúcou Slovenskej knihy,

dlhé hodiny som sedával v jej predajni a čítal. Rovno zo školy som išiel tam, ešte cestou som si dal vtedy veľmi populárnu kofolu. Potom mi mama dala drobné a kúpil som si buď makové koláče, alebo dobe príznačné skvelé „Dubčekove rožky“. 

      Sedával som a čítal v kresle, na ktorom boli opreté vinylové platne. Nie raz som sa musel nakloniť dopredu a krásne Slovenky a Maďarky sa prehrabávali za mojím chrbtom.

Bol to už taký náš rituál… Často si totiž nič nekúpili… 

 

Raz vošli dve fajnejšie paničky, obzerali sa a potom išli rovno na vec: 

– „Potrebovali by sme asi meter farebných kníh. Viete, kúpili sme si novú obývačku…“- skoro som spadol z kresla…

 

Neskôr som vyštudoval aj knihovnícku školu, ale nepracoval som v knižnici (tie milujem dodnes) ale v bratislavských kníkupectvách, kde som zažil mnoho úsmevných príhod.

Ale o tom niekedy nabudúce…

 

V súčasnosti vychádzajú stovky nových titulov

a hoci už 20 rokov tvrdím, že na Slovensku je viac spisovateľov, než čitateľov, je to dobré.

Viac ma mrzí, že z knihy sa stáva pomaly už len tovar,

ktorý zaujme len svojou obálkou,

prípadne masívnou reklamnou kampaňou.

 

 

© Anton A. Pižurný

SamasikutráFoto: Druhý diel Kámasútry…:-)

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.