Založ si blog

Archív: jún, 2019

V Banskej Štiavnici na Petra a Pavla napadal sneh!

Táto veta nepochybne vyvolá údiv nad štiavnickými klimatickými anomáliami. Veď sviatok Petra a Pavla signalizuje koniec školského roku a začiatok leta, teplého ročného obdobia! A preto sa tento štiavnický div zdá neuveriteľný. Ak by však niekto uzavrel stávku, že to nie je pravda, istotne by prehral. V tomto prípade totiž nie je reč o sviatku týchto svätých, ale o ich […]

Pokračovanie článku

Naše bunkre

Bunkre v Schubertovom parku boli naším dočasným domovom. Mali sme ich v húštinách parku niekoľko, vždy sme si budovali nové a nové. Teda aktérom som bol najmä ja. Ten pocit, že sedíme v priestore, ktorý sme si sami vybudovali, ma očarúval. Dokonca som v niektorých aj vyzametal zem. Bunkre nám slúžili aj ako skrýše pred „starým“. Tak sme volali strážnika parku, […]

Pokračovanie článku

Zlaté a Strieborné

Nepoznám v lete nič lepšie, ako ležať vo vode Strieborného jazera v Senci, v rukách držať Jaroslava Haška a čítať si. Nahlas som sa smial, možno si rybári neďaleko mysleli, že mi šibe. Potom som vyšiel z vody a zatelefonoval som svojej sestre, ktorá sa kúpala s vnučkou na Zlatých pieskoch v Bratislave. Tieto vodné nádrže sú od seba vzdialené iba niekoľko kilometrov. […]

Pokračovanie článku

Stratený Sládkovič

Pred niekoľkými rokmi som si išiel raz trocha oddýchnuť do oázy Botanickej záhrady v Banskej Štiavnici. Okrem iných exotických drevín v nej rastú aj nádherné sekvojovce mamutie. V ich liečivom objatí je na malej plošinke pod schodíkmi na vysokom podstavci bronzová busta básnika Andreja Braxatorisa Sládkoviča od výtvarníka Antona Drexlera. Na podstavci je uvedený […]

Pokračovanie článku

Kukučí čas

RÁTANIE V DUCHU (KUKUČÍ ČAS) Sedím na lavičke pri zátočinke Strieborného jazera, v ktorom som sa tento rok po prvýkrát okúpal a telefonujem s priateľom. Sú tu so mnou len dvaja rybári, ktorí máčajú svoje silóny v kalnom striebre. Okolo jazera už po tretí krát obieha pekná baba s takým bežeckým bazmegom na pravej ruke. Jej telo pravidelne vibruje a vlní sa letným […]

Pokračovanie článku

Ján na Onom světe

Základná vojenská služba bola za socializmu na dva roky. Ani ja som sa jej nevyhol, hoci som sa všemožne snažil o tzv. „Modrú knižku“. Nakoniec ma teda odviedli a narukoval som do Čiech, do Domažlíc, do bojového útvaru. Našťastie som chytil funkciu štábneho pisára. Volali ma „Písmo“. Ale aj pisári museli niekedy ísť s útvarom na vojenské cvičenie. Chodievali sme […]

Pokračovanie článku

Živá voda

Pokračovanie článku

Človek veľa vydrží, ak má cieľ

Na prezidenta prvej Československej republiky, Tomáša Garrigue Masaryka sa názory rôznia, či už z českej, alebo zo slovenskej strany. Stalo sa však skutočnosťou, že od 15. júna 2019 dovtedy nepomenovaný malý kus územia v Bratislave pred Slovenským národným múzeom a pri Osobnom prístave dostal po mnohoročnej snahe meno „Námestie T.G. Masaryka“. Pamätná tabuľa s […]

Pokračovanie článku

Debata

S mojím priateľom Štefanom dokážeme predebatovať celé hodiny, nielen v jeho ateliéri ale aj v telefóne. Aj včera, volal mi z Bratislavy do Senca, riešime jeho pripravovanú knihu. Odrazu povie: – Kde si, ja ťa hľadám, myslel som si, že sedíš tu vedľa mňa. Ešte preberieme krásu Poliek, anjelov bez krídiel a zmysel života v oscilácii Vesmíru a vravím mu: – […]

Pokračovanie článku

Mizivé marivo

Pokračovanie článku
Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenami

Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenami

25.04.2024 04:00

Kým financmajster uťahuje opasok, minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) sľubuje policajtom nové finančné príspevky, ako aj valorizáciu tých, čo už dostávajú

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.