Založ si blog

Archív: júl, 2017

Spomienka na Platona

Platon Baker bol známa postava (veruže nie postavička) bratislavskej bohémy. Poznali ho nielen divadelníci, či návštevníci Kremnických gagov. Jeho obľúbenou postavou bol tatko Ubu, ktorého mi, mimochodom, aj dosť pripomínal. (Dnes to už môžem napísať, lebo Platonko nás pred rokmi navždy opustil…). Niektoré jeho výroky boli priam legendárne. Napríklad raz, keď sme […]

Pokračovanie článku

Moralita a normalita

Ak je niečo bežné, teda obvyklé, časté až všadeprítomné, ešte to neznamená, že je to normálne. Je to len prevaha abnormality. Dočasná. Po katastrofe vždy príde pokánie a normalita sa vráti, postupne rastie a prevládne. Kým sa objaví nová abnormalita. Zväčša záčina ako drobná deviácia (čo je asi každá amorálnosť) a časom, príťažlivosťou a prirodzenou […]

Pokračovanie článku

Ak ma nechceš. . .

V časoch mojej búrlivej mladosti som sa raz vracal domov (hovorilo sa tomu, že „hodiny riedko bili“) a v parčíku na lavičke som videl v skormútenej polohe sedieť kamaráta Ivana. Spýtal som sa ho, čo tam tak o tomto čase sedí. Zdvihol hlavu pozrel na mňa a vzdychol si: – Rozišiel som sa s frajerkou. – A to sa už s tým nedá nič robiť? – Veru nedá. Na […]

Pokračovanie článku

Biely sex

Potravinová sebastatočnosť (Biely sex) Pohľad do chladničky je pohľadom do našej budúcnosti. Bez jedla by sme neprežili. Jednoduché a zároveň geniálne. Všetko na svete je tomu podriadené. Žijeme vlastne preto, lebo musíme jesť. Jeme preto, aby sme mohli prežiť. Pránistické hlúposti o tom, ako dokážu žiť bez jedla len z vesmírnej energie, však asi začínajú […]

Pokračovanie článku

Sociálne cítenie. . .

Moji dobrí rodičia ma vychovali, že starším, slabším a chudobným treba pomáhať. Dokonca mi kedysi začiatkom osemdesiatych rokov istý básnik do jeho básnickej zbierky „Oheň až požiar“ napísal venovanie: „Tonovi, ktorého sociálne cítenie prevyšuje všetky doterajšie snahy slovenských básnikov“. Dnes tu ale máme realitu trocha inakšiu. Cestoval som […]

Pokračovanie článku

Ten, kto vidí neviditeľné, dokáže prežiť v nemožnom

Byť spisovateľom sa človek nenaučí v žiadnych tvorivých kurzoch písania, ani kurzoch geniality, ale spisovateľom sa človek musí narodiť. Písanie prózy nie je ploché kĺzanie sa po jasne viditeľných veciach a javoch, ale nachádzanie súvislostí, ktoré ako podmorská pevnina spájajú všetky ostrovy do jedného celku. Písanie poézie nie je skladanie ľúbivých slovíčok […]

Pokračovanie článku

Vietor privial hlas zvona

Bolo to v jedno horúce júlové dopoludnie. Mama so sestrami sa vrátili z nemocnice, boli pozrieť môjho otca, ktorý tam ležal so svojím pochrámaným srdcom. Ja som sa práve zobudil a zberal som sa na kúpalisko za kamarátmi. Prázdniny boli v plnom prúde a nás čakali ďalšie skvelé zážitky a dobrodružstvá. Mal som už na sebe plavky, uterák som nepotreboval, ešte vydrankať […]

Pokračovanie článku

Tuzex

Gymnázium na Ulici Gwerkovej Göllnerovej v Banskej Štiavnici sa v tom čase hrdilo názvom „ateistické“. V mestečku sa však nachádzala aj jednoročná „Prípravka pre štúdium do zahraničia“ – akási (j)elitná škola, ktorá pripravovala študentov z celého Slovenska najmä v jazykovej – a pravdepodobne aj ideologickej – zdatnosti na štúdium v krajinách […]

Pokračovanie článku

Falošné profily virtuálnej reality

To, čo dokážu stvoriť niektorí ľudia na internete, naozaj dokáže predčiť aj najväčšiu fantáziu. Ani spisovateľ s najbujnejšou predstavivosťou by asi sotva dokázal vymyslieť príbeh, ktorý sa mi pred časom stal. Bolo to pred niekoľkými rokmi, keď som sa v aktívne prihlásil na Facebook. Tu som si všimol aj úžasnú poéziu istej autorky z Východu, nazvime ju hoci […]

Pokračovanie článku

Vrahovia z Krivínskych brál. . .

Nad obcou Psiare pri Hronskom Beňadiku, za tokom rieky Hron sa nachádza krásny vrch, ktorý sa volá Krivín. Na tieto miesta je situovaná aj tzv. „Slovenská brána“, ktorá je vstupom z južného na stredné Slovensko. Pár týždňov pred koncom druhej svetovej vojny na Psiaroch padali nevinné obete detí priamo v matkinom náruči, alebo držiac sa matkinej sukni. Päť […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.