Založ si blog

Archív: máj, 2018

Katka

Na našom dvore vedľa záhrady sa tmolil kŕdeľ sliepok. Keď som bol chlapec, boli to moje kamošky. Pravidelne som ich navštevoval a hádzal som im zrno z veľkého vreca. Ale najviac som si obľúbil jednu takú strakatú, ktorej som dal – neviem prečo – meno Katka. Tá keď ma zbadala ešte za plotom, hneď bežala ku mne. Nabral som si trocha zrna do dlane a ona mi z nej pekne […]

Pokračovanie článku

Okuliarnik

Keď som mal asi desať rokov, začal som s vytváraním leteckých modelov. Mojím prvým lietadlom bola skladačka menom Kolibrík, bolo to lietadielko s vrtuľou na gumu, ktoré skutočne lietalo. Najčastejšie sme si ho púšťali v parku pod dubom. Neskôr som sa dokonca pustil aj do vytvárania vetroňov (jeden z nich sa volal „Tom“) z balzy a hodvábneho papiera. Podarilo sa mi […]

Pokračovanie článku

Strmé vlny

Oceánom blúdia oblačné tiene. Plynulo prejdú z mora na breh. Večná je voda. Obmýva to popálené. Nedá sa povedať len nahé „nech“. Nedá sa necítiť. Žena je zázrak. A mužské ego je iba klam. Zbrane sú zložené. Čistí sa zrak. A krehké slovíčka viac nepolám. Oheň a voda. Oba sú v dieťati. Ten nový človek vyklíčil z nás. Čo žene dáš, to […]

Pokračovanie článku

Ecce, homo

Každý človek je podstatný. Prvý, aj ten ostatný. 🙂 Múdrosť už nie je prioritou, tou je každé nové ráno. 🙂 Zatrpknutí ľudia nie sú zlí, iba veľmi nešťastní. 🙂 Najhorší sú sociopati so súcitnými tvárami. 🙂 Čím je človek bližšie k smrti, tým viac sa stáva dieťaťom. 🙂 Nedokonalosť človeka spočíva v jeho úprimnosti. 🙂 Ľudstvo je načasovaná […]

Pokračovanie článku

Z mosta doprosta

Na Svätého Valentína 14. februára 2017 bola na obnovenom Starom moste v Bratislave uvedená do života zbierka básní “Pandorina skrinka” spisovateľa Antona Pižurného. Krstnou mamou bola šarmantná herečka Danica Jurčová, ktorá predniesla báseň “Dotyky” z uvedenej knižky. Hudobný sprievod mal Peter Adamov, ktorý tam tiež uviedol do života svoje najnovšie CD […]

Pokračovanie článku

Nemilosrdný súboj o labutiu dámu

Nemilosrdný súboj o labutiu dámu (Láska víťazovi, česť porazenému) Mal som možnosť na Slnečných jazerách v Senci zachytiť súboj dvoch labutích samcov o labutiu dámu. Bol to naozaj boj na život a na smrť. Samce sa nenávistne napádali, bili sa krídlami, kľuvali sa zobákmi, snažili sa jeden druhého utopiť. Labutia dáma si plávala okolo nich a čakala na […]

Pokračovanie článku

Knihy – Gramo – Konyvek

Moja mama bola za socializmu dlhé roky vedúcou predajne Slovenská kniha. Na predajni bol nápis KNIHY-GRAMO-KONYVEK. Cestou zo školy po obede v družine som išiel rovno za ňou, dala mi drobné, za ktoré som si v Pekárni cez cestu kúpil dva makové koláče alebo Dubčekove rožky a kofolu, alebo som išiel oproti do Potravín, ktoré viedla pani Halmayová, kde som si najradšej […]

Pokračovanie článku

Miki

…Železničné stanice sú prestupnými ostrovmi mnohých duší, ktoré poletujú v tomto našom mikrosvete, v ktorom sa zubami nechtami ešte držíme, aj keď nás rodí a znova zabíja. Mojej duši námorníka sa dobre pristáva a odchádza z ich dočasných prístavov. …Prišiel som nakoniec až k železničnej stanici v Banskej Bystrici. Napadla mi báseň môjho […]

Pokračovanie článku

O ženách

Kto vie, ten vie. Kto nevie, ten to nevie. 🙂 Podaj žene prst a prídeš o zuby. 🙂 Múza občas básnikovi podľahne a potom si pod ľahne. 🙂 Niektoré ženy chlapom neveria ani ich nos medzi stehnami. 🙂 Čože sú to za maškrty, keď sa láska sama škrtí? .:. (ap)

Pokračovanie článku

O Maríne

22. mája 1899 v Banskej Štiavnici zomrela Mária (Marína) Pischlová, ktorá sa stala známa tým, že bola múzou pre Andreja Braxatorisa Sládkoviča, vďaka nej napísal „MARÍNU“, najdlhšiu ľúbostnú báseň na svete. Marína Pischlová z Banskej Štiavnice, naša najväčšia ľúbostná múza to nemala ľahké. Aj po odmietnutí Braxatorisa Sládkoviča a po jej […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.