Založ si blog

Archív: jún, 2016

Mágia mesta. . . (Sen Štiavnický)

SEN ŠTIAVNICKÝ Stále snívam stoicky stabilný sťa sťatý statný solitér so svetu svietiacou sladkou silou o spanilom sedatíve sakrálneho svedomia so Sezamovou spolo/čnosťou. Si skvelý splnený sen stíšená samotou strateného srdca spáleného skvostného smútku so slzou spanilého spánku… Mágia mesta miléniových mileniek a mužov mocných, mesta Maríny a […]

Pokračovanie článku

Zvon Braňa Jobusa. . .

ZVON EXUPÉRYHO Z VRBOVÉHO (Rozkoš z kreativity) Dvanásť do tucta je knižiek, ktoré vydal performer a spisovateľ Braňo JOBUS z Vrbového pri Piešťanoch (odkiaľ pochádza aj náš najznámejší turista, kráľ Madagascaru Móric B. a kde majú nakrivo vežu kostola) počas dvanástich rokov jeho abstinencie. Tú dvanástu menom „ZVON“ uviedol nedávno do života. Je to kniha pre […]

Pokračovanie článku

Sobotné buchty. . .

Bola sobota. Stará mama robila parené buchty, ktoré vždy boli hojne posypané makom a práškovým cukrom, poliate roztopeným maslom. Polievku varila vajíčkovú a tú som veru ja priam neznášal, až ma z nej napínalo. Preto som som schoval do drevárne, vyliezol som až celkom hore k streche. Stará mama vyšla na priedomie: Tonkoo, kde sííí? Obééd! Ostal som potichu, lebo hoci […]

Pokračovanie článku

Beľčov. . .

…Ale výprava musela pokračovať, tak som prebrodil potok a vybral som sa smerom Na Šrát, kam sa chodievali kosiť naše lúky popod Sitno. Potichu som sa zakrádal úzkym úvozom a predstavoval som si, že som Winnetou, ktorý prenasleduje Santera. Bol som napätý a dával som pozor na každé šuchnutie. Vtom sa ozvalo hlasné plieskanie krídiel a vysoký žblnkavý zvuk. Stuhla mi […]

Pokračovanie článku

Onen svět. . .

PÍSMOV ONEN SVĚT Základná vojenská služba bola za socializmu na dva roky. Ani ja som sa jej nevyhol, hoci som sa všemožne snažil o tzv. „Modrú knižku“. Nakoniec ma teda odviedli a narukoval som do Čiech, do Domažlíc, do bojového útvaru. Našťastie som chytil funkciu štábneho pisára. Volali ma „Písmo“. Ale aj pisári museli niekedy ísť s útvarom na […]

Pokračovanie článku
Ukrajinci zmarili atentát na Zelenského. Chceli ho zabiť členovia jeho ochranky

Ukrajinci zmarili atentát na Zelenského. Chceli ho zabiť členovia jeho ochranky

07.05.2024 14:03

Okrem Zelenského vraj agenti plánovali zabiť aj riaditeľa SBU Vasyľa Maľuka a šéfa vojenskej rozviedky (HUR) Kyryla Budanova.

Extrémny rozsah bombových hrozieb: Polícia ich eviduje už takmer 1 500. Prípad si prevzala NAKA. Anonymovi hrozí doživotie, mail prišiel z ruskej adresy

Extrémny rozsah bombových hrozieb: Polícia ich eviduje už takmer 1 500. Prípad si prevzala NAKA. Anonymovi hrozí doživotie, mail prišiel z ruskej adresy

07.05.2024 08:06

Polícia prípad klasifikovala ako obzvlášť závažný zločin teroristického útoku, za ktorý páchateľovi hrozí trest dvadsať až dvadsaťpäť rokov alebo na doživotie.

Škoda ukrajinských zbraní na zničenie Krymského mosta? Rusi si už našli iné vojenské trasy

Škoda ukrajinských zbraní na zničenie Krymského mosta? Rusi si už našli iné vojenské trasy

07.05.2024 06:00

Organizácia Molfar sa pozrela na železničnú dopravu prúdiacu po Krymskom moste. Vyzerá to tak, že z vojenského hľadiska to nie je významný terč.

Fico na výjazde v Azerbajdžane: V paláci vybavil alternatívu ruského plynu, prúdiť má cez Ukrajinu

Fico na výjazde v Azerbajdžane: V paláci vybavil alternatívu ruského plynu, prúdiť má cez Ukrajinu

07.05.2024 10:25

Kým Maďarsko sa s Azerbajdžanom dohodlo na dovoze plynu cez južnú trasu plynovodov, slovenská vláda rozbehla rokovania o tom, že pôjde cez Ukrajinu.