Založ si blog

Počúvadlo a biznis. . .

Počúvadlo je zvláštne jazero. Chodieval som k nemu už ako chlapec. Nad ním sa čnie bájne Sitno s jeho rytiermi a Kmeťom, na jeho brehoch chodia ľudia s langošmi, s pivom a so zmrzlinou. Od bufetu pod dubami znejú songy ako „Lady karneval“ Gotta, alebo „Pod tou skálou, kde proud řeky šumí“ Vondráčkovej, tú ma dokonca sestra Renatka naučila hrať na španielskej gitare. Bol to môj prvý umelecký hudobný počin. Potom sa na mňa nahnevala, lebo som na jej španielku namaľoval čierny znak hippies, nevedel som sice presne, čo znamená, ale páčilo sa mi to. Založil som si tmavé okuliare, gitaru zavesil na krk a už som bol hviezda. Prechádzal som sa po brehu Počúvadla, potkýňal som sa o korene v chodníku a ukradomky som sledoval, ako niektoré baby, ktoré ležali na chrbte, mali rozopnuté podprsenky.

Počúvadlo má vraj nastudenšiu vodu zo všetkých štiavnických tajchov. S Renatkou sme sa smiali a dodnes si vravievame:

  • Tak čo, voda na Počúvadle je studená?
  • Ale nie, čoby, nie je studená! Je ľadová!

Ľudí tam bolo toľko, že až do seba narážali. Pokojne stáli v dlhých radoch na limonádu, langoše a varenú kukuricu. Dlhé rady boli aj před požičovňou člnkov. Vodné bicykle vtedy ešte neboli. Člnkovanie na jazere sa mi zdalo nesmierne dobrodružné. Ale moji starostliví rodičia ma veru na čln nepustili. Tak som sa vozil na starej nafukovačke. Raz ma veľmi nahnevali, lebo mi nedovolili ísť na nej do vody. Od zúrivosti som sa až rozplakal, hoci som mal od zimy fialové pery.

Počúvadlo stromy

Otec prišiel na tie časy (začiatok sedemdesiatych rokov – socializmus vrcholil) na skvelý obchodný ťah. Keďže sme doma mali niekoľko stromov marhúľ, aj na Počúvadlo sme si ich priniesli pár bedničiek. A môjmu dobrému tatovi napadlo zatiahnuť našu Oktáviu až celkom ku pláži so slniacimi sa, otvoril kufor na aute, pripravil si papierové vrecúška a zavolal:

  • Marhule, marhule na predaj!

Ľudia okamžite zareagovali a hneď sa stavali do radu za naše auto. Marhule boli za chvíľu všetky predané. V tom čase to asi nebolo celkom legálne, ale na nás zavial akýsi slobodný, podnikateľský duch a boli sme všetci spokojní. Aj my, aj turisti.

Počko čln

(c) anton a. pižurný

Spriadanie myšlienok

úryvok z rukopisu

foto Milan

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07, aktualizované: 19:04

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.

Zoran Milanovič

Chcel byť hráč i rozhodca. Záhrebský Trump ešte nepovedal posledné slovo

18.04.2024 17:31

Bolo to, akoby sa Zuzana Čaputová z pozície hlavy štátu uchádzala o premiérsky post. A hoci chorvátsky prezident Zoran Milanovič so svojimi sociálnymi demokratmi parlamentné voľby nevyhral, v procese formovania budúcej vlády zostáva stále v hre.