Založ si blog

Agneška

– Jó napot. Dobrý deň to som už vedel, že pred dverami nášho domu stojí teta Agneška – Ágnes néni. Bola to Cigánka, veľmi slušná, ktorá pravidelne chodievala aj do nášho dvora. Nemusela nič hovoriť, len chvíľu postála. Moji dobrí rodičia ma vychovávali tak, že slabším a chudobným treba pomáhať, preto som jej vždy niečo dal. Najčastejšie to boli drobné, ktoré otec naschvál nechával pre mňa a pre moje sestry vo vreckách jeho saka, zaveseného na vešiaku.

Suseda Adrika mi raz hovorila, ako im raz zdochla sliepka, tak si hneď spomenuli na Agnešku. Tá ale ako na potvoru nie a nie prísť. No čo čert nechcel, stretli ju na druhý deň na ulici, po zistení aký darček ju u nich čaká, hneď aj prifrčala.

Agneška néni bola žobráčka. Ľudia jej dávali drobné peniaze, alebo aj požíveň, oblečenie. Tentoraz v otcovom vrecku neboli žiadne drobné, sestry ma predbehli. Tak mi nenapadlo nič iné, len som išiel do špajze a zobral vajíčko. Podal som ho tete. Bol som prekvapený, keď som sa krehkým vajíčkom dotkol jej tvrdej dlane. Pozrela mi do očí a povedala:

  • Ty si veľmi milý chlapec. Nech budeš šťastný. Ďakujem.

Keď jej ľudia nedali nič, ani to pre Agnešku nebol problém, s úctou a vďakou išla o dom ďalej. Bola veľmi skromná a úctivá. Neviem, či sú aj všetci tí dnešní Cigáni a žobráci takíto.

A napriek všetkému, čo ma v živote postihlo, šťastný som. Ďakujem, Agneška…

(c) anton a. pižurný

Spriadanie myšlienok

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dve vojny?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.