Založ si blog

Ako Kriváň o svoju mužnosť prišiel

Na Ondrejovom Ranči Nádej bolo deväť koníkov. Prvou na Ranči bola hnedá Soňa, ktorú ako týranú Ondrej odkúpil od surového majiteľa, keď zbadal dokonca na jej chrbáte šľahy od ostnatého drôtu. Bola tam aj šampiónka Odra, krásny čierny Demos a ďalšie. Najsvižnejším bol sivák Kriváň. Bolo niekedy problémom nachovať ho. Keď som sa postavil s vidlami so senom nabok za neho, (pretože kôň najviac nemá rád, ak mu niekto stojí tesne za zadkom a môže vás kopnúť) bolo treba povedať „Ustúp!“, koník poslušne odstúpil nabok a mohol som mu dať seno a hodiť trocha ovsa. Kriváň však bol dosť nevyspytateľný a tvrdohlavý. Cez deň, ak nebol vo výbehu, v maštali divo dupal a skákal. Keďže som mal izbu rovno nad maštaľou, v noci ma často budil. Bál som sa ho a on to vedel. Bol to mladý žrebec, bol stále riadne divoký, nuž a tak sa nakoniec Ondrej rozhodol, že ho bude treba upokojiť. To znamenalo dať mu odstrániť semenníky.

Tak sa aj stalo. V jednu peknú jarnú sobotu prišiel pán veterinár. Milého Kriváňa sme vyviedli von, do koralu. Sivko radostne erdžal, staval sa na zadné. Priebeh operácie nebudem radšej opisovať. Všetko sa dobre podarilo. Keď sa Kriváň prebral z narkózy, pokojne sa dal odviesť do maštale. Na dvore po ňom zostali v lavóri dva krásne kusy jemného mäsa. Čo teraz? Spýtal som sa Ondreja:
– Ondrík, čo s tým urobíme?
– No čo, Tonko. Mäsko je to pekné a zdravé, choď do kuchyne a priprav to.

Keďže som na Ranči občas robil aj kuchára, poslúchol som ho. Nakrájal som to na pekné medailónky a pripravil som ich na prírodno so zeleninou.

Na Ranč vtedy prišli koniarky, mladé dievčatá, ktoré sa cez víkend pomáhali starať o koníky a Ranč, mohli potom za to zadarmo jazdiť. Koťuha Ondrej im povedal: – „Dievčatá tuto s Tonkom sme vám uvarili dobrý obed, pozývame vás“.

Dievčatá sa potešili. S chuťou sme sa posadili k horiacemu krbu a pochutnávali sme si počas krásneho sobotného jarného dňa. Keď sme dojedli a odfukovali sme po dobrom obede, Ondrej sa nevinne usmial a povedal: – „A dievčatá, viete, čo sme to jedli?“

Dievčatá sa usmievali, hádali teľacinku, niektoré (tie informovanejšie) však stuhli: – Kriváň!

Ondrej vyšiel s farbou von. Dve dievčatá okamžite utekali na záchod. Ostatné sa však tvárili hrdinsky: boli to predsa koniarky!

Keď potom o niekoľko dní vyvádzal Ondrej Kriváňa von, prechádzali popri okne, za ktorým som sedel. Pritiahol už pokojného koníka za ohlávku tesne k oknu, ukázal na mňa a hovorí mu:

– Vidíš, Kriváňko, s týmto tu sme ti zjedli vajcia…

(c) anton a. pižurný

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.