Založ si blog

Metla ľudstva

Dnes sa vynorila z histórie fotografia, ku ktorej sa mi viaže táto spomienka: Zo žilinského gymnázia som sa dostal do 4.B. Gymnázia v Banskej Štiavnici. Kolektív bol dobrý, spoločenský, alkoholicky zdatný. Aj chalani, aj baby.

🙂

     V tom školskom roku sme na prvý triedny výlet išli do Popradu a do Tatier. Nespomínam si už, ktoré fabriky a ktoré múzeá sme vtedy navštívili, ale pri pohľade na naše tváre viem, že je to na druhý deň po mojom mimoriadne stresujúcom zážitku. Už sme minuli skoro všetky svoje peniaze (vtedy sa platilo Kčs – teda korunou československou, jej kurz bol k dnešnému euru známych 1:30) a tak sme sa ešte zložili na fľašku čerešňovice. Podarilo sa nám ju zakúpiť a neviem prečo, mňa, nového spolužiaka, určili aby som sa stal jej uschovávateľom. Hrdo som prijal túto funkciu a tešili sme sa, ako si z nej večer lupneme. Stalo sa však niečo strašné! Fľašku som držal v ruke pod kabátom a akosi sa mi vyšmykla, treskla o zem a rozbila sa. Mňa to tak zobralo, že som si lamentujúc sadol nad obláčik čerešňovej vône a lamentoval som nad tým ako som zradil svoj nový kolektív. Dokonca mi vyhŕkli aj slzy. Keďže sme v ten deň už toho popili celkom dosť, moji drahí spolužiaci a utešovali ako sa dalo, že je už je škoda plakať nad rozliatou čerešňovicou.

🙂    

Naša triedna učiteľka ale dobre vedela, že sme v ten deň v požívaní metly ľudstva podali výdatný výkon a tak nás na druhý deň vyhnala na krutú túru na ktorési pleso. Fotografia nás zachytáva zmorených na zastávke. Ale ak si však lepšie všimnete potmehúdsky výraz Petra P. z Trnavej hory, druhého zľava a fľaštičku jeho domácej slivovice, ktorú sa mu dovtedy podarilo úspešne zatajiť, pochopíte, že nakoniec naša spanilá jazda dopadla k všeobecnej spokojnosti.

🙁

P.S. Ide o rok 1980, fotil náš milý spolužiak Jozef F. Celkom napravo zmorený vodca triedy Peter R. z Krupiny, vynikajúci hudobník, nad ktorým práve Majster alkohol zvíťazil a Peter už tri roky nie je medzi nami v tomto Slzavom údolí…

 

.:.

Anton Pižurný

tatry

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

kočner, kuciak

Pojednávanie v kauzách Donovaly a Báč zrušili, obžalovaným je aj Kočner

25.04.2024 14:27

Kauzy sa týkajú páchania ekonomickej trestnej činnosti.

Radek Sikorski

Chceme byť jednou z krajín, ktoré určujú smerovanie EÚ, znie z Poľska. Sikorski poslal ostré slová Moskve

25.04.2024 14:27

Poľské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že Sikorského vízia je úzko prepojená s víziou francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.