Založ si blog

Sociálne cítenie

Moji dobrí rodičia ma vychovali, že starším, slabším a chudobným treba pomáhať. Dokonca mi kedysi začiatkom osemdesiatych rokov istý básnik do jeho básnickej zbierky „Oheň až požiar“ napísal venovanie: „Tonovi, ktorého sociálne cítenie prevyšuje všetky doterajšie snahy slovenských básnikov“.

Dnes tu ale máme realitu trocha inakšiu. Cestoval som z bratislavskej Hlavnej stanice električkou do centra mesta. Prisadol si ku mne postarší pán so striebrom vo vlasoch, pomerne čisto, ale chatrnejšie oblečený, v tenkej vetrovčičke, s odretými topánkami, v ruke stará igelitka, zarastený. Proste, slušnejší bezdomovec. Ozvalo sa vo mne moje legendárne sociálne cítenie, vybral som z vrecka pár drobných a ponúkol som mu ich so slovami, aby si kúpil nejaké jedlo.

Reakcia pána bola dosť prekvapivá! Vytreštil na mňa oči, nasucho preglgol a urazene cez zuby povedal:
– Ďakujem, ale ja idem práve na obed, ktorý mi navarila moja manželka!

V tej chvíli by sa vo mne krvi nebol dorezal. Nuž, slovenskí dôchodcovia dnes vyzerajú všelijako…

.:.
Anton Pižurný

Zatiaľ. ..

27.01.2020

Voly, či?

26.01.2020

Rovnováha pohlaví

25.01.2020

Aby si urobil ženu šťastnou, stačí byť: 1) Priateľom 2) Druhom 3) Milencom 4) Bratom 5) Otcom 6) Učiteľom 7) Vychovávateľom 8) Kuchárom 9) Elektrikárom 10) Vodoinštalatérom 11) Mechanikom 12) Izbovým dizajnérom 13) Style-istom 14) Sexuológom 15) Gynekológom 16) Endokrinológom 17) Psychológom 18) Psychiatrom 19) Terapeutom 20) Výkonným 21) Organizovaný 22) Dobrý otec 23) [...]

bytovka, Čadca

Bytovku z centra Čadce idú zrovnať so zemou. Kam pôjdu jej obyvatelia?

19.04.2024 10:03

Problémový dom chce zdemolovať vlastník, hoci tam stále žijú niekoľkí ľudia. Náhradné bývanie hľadajú ťažko, mesto sa im snaží pomôcť.

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

VIDEO: Rebríky, palice, plyn, agresívni ľudia. Lukašenko znova zaplavuje Poliakov migrantmi

19.04.2024 10:00

Poľsko znovu čelí návalu cudzincov, ktorí sa z východného smeru usilujú preniknúť na jeho územie.

policia meranie rachlosti radar

Pezinská Baba nie je diaľnica. Vodič dvojnásobne prekročil rýchlosť, prišiel o „papiere“

19.04.2024 09:56

Vodič išiel na Pezinskej Babe rýchlosťou 137 kilometrov za hodinu.

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.